خانه / دنیای مارکتینگ / نحوه ی انتخاب رنگ مناسب برای کمپین بازاریابی

نحوه ی انتخاب رنگ مناسب برای کمپین بازاریابی

برای اینکه کمپین خوبی داشته باشید باید در مورد انتخاب رنگی که قصد دارید برای کمپین خود در نظر داشه باشید اطلاعات کافی داشته باشید به همین خاطر در این مقاله که مربوط به دنیای مارکتینگ می باشد قصد داریم شما را با نحوه ی انتخاب رنگ مناسب برای کمپین بازاریابی آشنا کنیم.

نحوه ی انتخاب رنگ مناسب برای کمپین بازاریابی

تحقیقات نشان داده است تفویض اجازه تصرف رنگ نازل و گران در محیط کار روی خلق‌وخو و میزان بهره‌وری تأثیر مثبت می‌گذارد و روانشناسی رنگ ابزاری باعرضه برای بازاریابان است. ۹۰ درصد دستور مردم در مورد شکم به رنگی که برای ارائه‌ی آن استعمال شده علایق دارد و ایضاً ۸۵ درصد مردم مبنای خرید را رنگ محصولات قرار می‌دهند. به همین دلیل غلبه رنگ مناسب در نگارگری برنامه ریزی گرافیکی، اینفوگرافی، شبکه‌های همگانی معاشرتی و انفرادی و نگارگری برنامه ریزی صفحه‌ی فرود تأثیر مازاد یدکی روی نمونه و غیراستاندارد درگیر شدن مخاطبان و فروش محصولات دارد.

هر برندی از رنگ‌های خاص و ثابت در طراحی‌های خود کاربرد می‌کند که حسب معمول همین رنگ‌ها را در کمپین‌های بازاریابی به کار می‌برد. اما روشن ضمیری از روانشناسی رنگ در بازاریابی کمک می‌کند برگزینی بهتری در بخش‌های خاص از محتوای بصری داشته باشید. در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت به آشنا کردن بیشتر مواردی می‌پردازیم که کمک می‌کنند رنگ کمپین بازاریابی را با دقت بیشتری اختیار کنید و نتیجه‌ی بهتری از بازاریابی بطن بگیرید.

شفافیت و خوانایی بسیار مهم است

بهترین رنگ‌ها، رنگ‌هایی هستند که خوانایی اندرون را وثیقه پایندانی کنند. این یعنی رنگ‌هایی که آزادگی می‌کنید باید اختلاف نسبی با یکدیگر داشته باشند. به‌عنوان مثال کاربرد از دو رنگ سفید و خاکستری روشن در کنار هم مفت نیست و خوانایی متن را اساس می‌آورد. از طرف دیگری از رنگ‌هایی با تضاد بالا مثل هماهنگ آبی و نارنجی نیز نباید در کنار هم کاربرد کرد.

رنگ‌هایی که استفاده می‌کنید باید برای همه‌ی مردم خوشایند باشد. ۸ درصد بزرگان و ۰.۵ درصد زنان در شمال اروپا به نوعی کوررنگی مبتلا هستند که تمییز رنگ سبز و قرمز برایشان غامض است. برای هدف قرار دادن قشر وسیعی از مردم بهتر است از ترکیب چنین رنگ‌هایی خودداری کنید.

نحوه ی انتخاب رنگ مناسب برای کمپین بازاریابی

رنگ‌ها نشان دهنده‌ی نفوذ هستند

رنگ‌ها با مشتری‌ها ارتباط دایم می‌کنند بنابراین هرقدر قدرت و رنگ محتوای بصری با دقت بیشتری انجام شود، تأثیر بهتری روی مستمع می‌گذارد. تفویض اجازه تصرف رنگ پیوستگی به تصویری دارد که می‌خواهید از برندتان در ذهن سامع باشنده شود. به یاد داشته باشید که زهدان مضمون نیز سطوت دارد، گاهی دوران رنگ هر بخش از اندرون بر اساس مخاطبانی که هدف قرار می‌دهد گزینش می‌شود یا به پلتفرمی دلبستگی دارد که وسط جوف رحم در آن به اشتراک گذاشته می‌شود.

نوع دادوستد B2B یا B2C؟

رنگ نارنجی نشان دهنده‌ی گرما و پیوستگی است و حسب معمول در ذهنمان آن را به نور و خورشید ربط می‌دهیم. بنابراین کثرت از برندهای B2C (تجارت شرکت با مشتری) آمخته آمازون از این رنگ استعمال می‌کنند. در مورد رنگ زرد نیز روانشناسی مشابهی وجود دارد.

رنگ آبی در عین حال آرامش‌بخش بوده و نشان‌دهنده‌ی خرد، قدرت و توکل است به همین دلیل معمولا در برندهای B2B (تجارت شرکت با شرکت) مورد استعمال قرار می‌گیرد. اگر دقت کرده باشید متنبه می‌شوید اکثر برندهایی که با پول یا ناخوشی مردم در بستگی هستند مثل هماهنگ Visa و PayPal از رنگ آبی استفاده می‌کنند.

لوکس بودن

رنگ‌های خنثی مثل هماهنگ سفید، نقره‌ای و مشکی توسط وفور و کمی از برندهای لوکس که می‌خواهند ظرافت و وصله زینت را با سبک نگارگری برنامه ریزی مینیمالیستی (ساده) یار و دشمن کنند استفاده می‌شود. به‌عنوان مثال رنگ مشکی نشان دهنده‌ی کمال و قدرت است و توسط برندهای لوکسی آمخته Ralph Lauren و Moët & Chandon کاربرد می‌شود. رنگ بنفش نشان‌دهنده‌ی وفاداری است و آزادی خوبی برای برندهایی با وابستگی ها لوکس است.

اما اگر می‌خواهید به‌عنوان برندی در دسترس و سرگرم‌کننده نهان شوید بهتر است از رنگ‌های روشن و شاد استفاده کنید. مردم، رنگ قرمز را متذکر توان می‌دانند درحالی‌که رنگ زرد، نشان‌دهنده‌ی شادی و خوش‌بینی بوده و رنگ سبز، نشان‌‌دهنده‌ی اعتبار و مودت خویشاوندی است. اگر می‌خواهید محصول یا خدماتتان چنین احساسی را در برجیس آفریدن کند بهتر است از این رنگ‌ها کاربرد کنید.

رنگ‌های جدید یا کلاسیک

رنگ‌های سفید و نقره‌ای در لوگوی برند، معتاد خواهر شبیه اپل، تسلا، زارا عاطفه حس و صوری باب را به مشتری القا می‌کنند. برای برندهایی که قصد دارند در صنعت خود حرف اول را بزنند، مدرن و آباد به نظر اتصال افزون مهم است. به همین دلیل غزارت از شرکت‌های فناوری از این رنگ کاربرد می‌کنند.

نحوه ی انتخاب رنگ مناسب برای کمپین بازاریابی

درحالی‌که رنگ بنفش به دلیل سابقه‌ی تاریخی، صوری کلاسیک دارد. به همین نظام رنگ مشکی مصرف شده در کثرت از برندهای کهن آمخته Chanel کلاسیک است و ایمنی سکینه و کمال رسایی را نشان می‌دهد.

مشتریان هدف مهم هستند

نظرسنجی‌ها نشان داده است مخاطبان مختلف، رنگ‌های مختلفی را تقدم می‌دهند براین اساس غلبه رنگ رابطه‌ی مستقیمی با مخاطبان هدف دارد. به‌عنوان مثال رنگ آبی هم برای مردان و هم برای زنان خوشایند است اما مطالعات نشان داده ۵۷ درصد نجیبان و نسوان و تنها ۳۵ درصد زنان این رنگ را برتری می‌دهند. عقبا رنگ مورد علاقه‌ی نجبا سبز است درحالی‌که زنان رنگ بنفش را می‌پسندند.

ادراک رنگ‌ها نیز رابطه‌ی مستقیمی با آداب شناسی دارد. به‌عنوان مثال در لیبریا (کشوری در غرب آفریقا) مردم تنها دو رنگ را درک می‌کنند، ترکیبی از زرد، قرمز و نارنجی که با نام ziza می‌شناسند و ترکیبی از بنفش، سبز و آبی که به آن hui می‌گویند. در زیمباوه نیز تنها چهار لغت برای توضیح رنگ‌ها استفاده می‌شود.

بنابراین فرهنگ منطقه‌ای که خوش گذرانی می‌کنید نیز در اختیار رنگ و برقراری مناسبت با نیوشنده و گوینده مهم است. به‌عنوان مثال رنگ قرمز در آمریکا نشان‌دهنده‌ی عشق و شور و وجد است اما در هند مظهر پاکی است.

پیش از قدرت و رنگ برای کمپین بازاریابی مخاطبان هدف، نوع محتوایی که به اشتراک می‌گذارید و سایر عوامل را در نظر بگیرید تا بتوانید مخاطبان بیشتری را جذب کنید و تأثیر بهتری روی آن‌ها بگذارید.

درباره ی تیم تحریریه مجله ایده پردازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *