خانه / دنیای مارکتینگ / آشنایی با ۴ تکنولوزی در زمینه کسب و کار

آشنایی با ۴ تکنولوزی در زمینه کسب و کار

حمایت از ایده های نو در کسب و کار در کنار آنالیز دقیق این ایده ها برای هر کسب و کاری یک برگ برنده بسیار مفید است. البته این موضوع در بسیاری از موارد نیاز به بررسی های زیادی دارد و استقبال از هر ایده ی نو نمی تواند برای شرکت ها مفید باشد. در این پست به بررسی و آشنایی با ۴ تکنولوزی در زمینه کسب و کار که شاید در کسب و کار شما مفید واقع گردد. با ما همراه باشید.

آشنایی با 4 تکنولوزی در زمینه کسب و کار

۱- معماری جدید محاسبات

گوردون مور، بنیان گذار اینتل، در شماره ی نوزدهم مجله ی Electronics در سال ۱۹۶۵ مقاله ای چاپ کرد  و در آن به این موضوع اشاره کرد که تعداد ترانزیستورهای روی تراشه های سیلیکونی طی دو سال اخیر دو برابر شده است. روند اضافه تعداد ترانزیستورها که با قانون مور متمایز شده بود، طی ۵۰ سال اخیر ادامه داشت و تبدیل به بلوا دیجیتال شد. با این حال هم زمان سرعت این روند کمی کاهش پیدا کرده است و در آینده ی نزدیک کاملا متوقف خواهد شد.

ترانزیستورهای زیادی وجود دارند که شما می توانید آن ها را قبل از اینکه تأثیرات اتمی وارد بازی شوند و عملکرد تکنولوژی را غیرممکن کنند، روی تراشه های سیلیکونی نصب کنید. متخصصان برای تعیین زمان دقیق این اتفاق هنوز به توافق کال اند؛ اما این اتفاق مطمئنا در ۵ سال آینده در دنیای مارکتینگ وقوع خواهد پیوست.

مطمئنا راه های زیاد دیگری به جز اضافه تعداد ترانزیستورها برای بهبود عملکرد تراشه  وجود دارند؛ مانند FPGA ،ASIC و ۳D stacking. اما به نظر نمی رسد که این راه ها بیشتر از یک یا دو دهه در آینده دوام داشته باشند. ما برای اینکه بتوانیم در ۵۰ سال آینده به تکنولوژی پیشرفته برسیم، اساسا به معماری های جدید مانند رایانش کوانتومی و تراشه های عصبی حاجتمندی خواهیم داشت.

 

آشنایی با 4 تکنولوزی در زمینه کسب و کار

۲- مهندسی ژنتیک

همان طور که دانشمندان کامپیوتر از ۵۰ سال گذشته در حال توسعه دادن زبان های نرم افزاری هستند، زیست شناسان نیز در تلاش هستند تا به فهم بهتری از نوعی کد های عمومیت یا کدهای ژنتیک برسند. اگرچه این رشته توانسته است برکشی علمی خوبی داشته باشد؛ اما تأثیر آن نسبتا کم بوده است. این فرآیند در سال ۲۰۰۳ و با تکمیل پروژه ی ژنوم انسانی آغاز به کار کرده است. آن ها به تازگی برای اولین بار متوجه شده اند که DNA چگونه با بیولوژی تعامل می کند و این موضوع بشر را به سمت شناخت ژنوم سرطان و برکشی های ملموس در صنعت کشاورزی هدایت کرده است. این اولین باری است که ژنومیک در ابعادی بیش از یک تحقیق علمی تک ودو می کند و به منبع جدید برنامه ها تبدیل شده است.

تکنولوژی جدیدی به نام کریسپر به عالمان اجازه می دهد که ژن ها را ترمیم کنند. حقیقتاً می توان گفت تکنولوژی های در حال حاضر به مقدار ای ساده هستند که حتی زیست شناسان غیر حرفه ای نیز می توانند از آن ها استعمال کنند و ازاین رو آرمان داریم که مهندسی ژنتیک در تمام صنایع همه گیر شود.

۳- علم مواد

آزمون و خطا یک روش سنتی برای بهبود مواد اولیه ی ساختن یک محصول است. شما در این روش مواد اولیه یا شیوه ی انجام کار را باهم ترکیب و سپس نتیجه را تحلیل می کنید. به عنوان مثال یک آهنگر قرون وسطایی متوجه شد شمشیرهایی که از آهن زنگ زده ساخته می شوند، بهتر از بقیه ی شمشیرها هستند.

جالب است بدانید که معاصر علم مواد یک کسب و کار میلیون دلاری محسوب می شود. به عنوان مثال چالش های هواپیمایی بوئینگ را برای طراحی محصولات جدید در نظر بگیرید. شما چه پیشنهادی برای نقصان قابل حذر ی عملکرد یک جت دارید؟ تکنولوژی هواپیماسازی ده ها سال است که به جد خود ادامه می دهد؛ اما با این حال اخیرا با ارائه ی مواد اولیه ی جدید توانسته اند وزن هواپیماها را ۴۰ هزار پوند (حدود ۱۸ هزار کیلوگرم) و مصرف سوخت آن را ۲۰ درصد کاهش دهند.

بنابراین می توان گفت ایجاد در ژنوم مواد به این صورت بوده است که آن ها بها داده ای از ویژگی های مواد اولیه مانند قدرت، چگالی و موارد دیگر را ذخیره و از مدل های کامپیوتری برای غیب گویی نمونه های ساخته شده کاربرد می کنند. این داده ها به عنوان یک پروگرام ی دولتی متمایز می شوند و نه تنها در اصالت شرکت های میلیارد دلاری مانند بوئینگ بلکه در بندگی هر شخصی که بخواهد از آن ها مصرف کند قرار می گیرد.

 

آشنایی با 4 تکنولوزی در زمینه کسب و کار

آمادگی بهتر از برابری است

در چند دهه ی گذشته تأکید زیادی روی چابکی و وفق شده است. زمانی که تکنولوژی جدیدی مانند شبکه های همگانی معاشرتی و انفرادی یا هوش  برساخته وارد بازار می شود، موسسه ها تازه از وجود آن ها باخبر می شوند و خودشان را با لشکرکشی آن ها تطبیق می دهند. درصورتی که اگر این کار را کمی سریع تر انجام دهند، می توانند در رقابت پیروز شوند. ما امروزه در حال وارد شدن به عصر جدید نوپردازی و اقتباس هستیم. اپلیکیشن های جدید به فکر توسعه ی نسخه های قدیمی تکنولوژی گذشته نیستند؛ بلکه قصد دارند نمونه های جدید را وارد بازار کنند. به همین دلیل در آینده، آماده شدن نسبت به منطبق شدن از اهمیت بیشتری بهره ور خواهد بود.

 

درباره ی تیم تحریریه مجله ایده پردازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *