خانه / روابط عمومی / روابط عمومی در استارت آپ

روابط عمومی در استارت آپ

استارت آپ ها، شرکت های نوپایی هستند که  کسب و کار تازه ای را با یک ایده ساده  شروع کردند و  مراحل رشد را می گذرانند. این شرکت های نوپا برای طی کردن مراحل رشد به تبلیغات و فعالیت های روابط عمومی ها در جهت جذب هر چه بیشتر مخاطب دارند. در واقع روابط عمومی می تواند استارت آپ ها را از خطر سقوط و نابودی حفظ کند. در این مقاله به نقش روابط عمومی در استارت آپ پرداخته ایم.

روابط عمومی در استارت آپ
روابط عمومی در استارت آپ

 

یکی از رایج ترین کار هایی که روابط عمومی ها برای شناساندن محصول یا خدمت شرکت خود در بین مردم انجام می دهند ساخت ریپورتاژ برای محصول  خود و  انتشار آن در خبرگزاری ها و اینترنت است. شما می  توانید با توجه به بوجه خود کسب و کار خود را با یک ریپورتاژ ساده برای مردم شرح دهید و انتشار دهید. اگر نمی توانید از خبرگزاری های معروف برای این امر استفاده کنید، چند سایت و کانال مرتبط با کار خود پیدا کنید و ریپورتاژ خود را  منتشر کنید این امر کسب و کار شما را جز لینک هایی قرار می دهد که مردم در اینترنت سرچ می کنند. به همین راحتی شما مردم را با استارت آپ خود آشنا کرده اید.

از انجا که خبرگزاری ها روزانه تعداد زیادی خبر کار می کنند که از روابط عمومی های شرکت ها ی مختلف به دستشان رسیده، این خبر ساده و  با روند معمول توجه مردم را جذب نخواهد کرد، هر چند در معتبر ترین خبرگزاری ها چاپ شده باشد. پس سعی کنید خبر خود را کمی متفاوت تر بنویسید.  همچنین سعی کنید در ریپورتاژ خود کسب و کارتان را با ساده ترین و روان ترین زبان ممکن توضیح دهید؛ مردم اصطلاحات تخصصی کار شما را نمی فهمند، همانطور که شما اصطلاحات تخصصی کسب وکار آن ها را درک نمی کنید! پس از این که ریپورتاژ شما منتشر شد سعی کنید بازخورد ها را تا حد امکان  بررسی کنید و از آن ها در راه بهتر شدن استارت آپتان کمک بگیرید.

روابط عمومی در استارت آپ
روابط عمومی در استارت آپ

 

ریپورتاژ نوشتن تنها راه کار روابط عمومی ها برای کمک به استارت آپ شما نیست، روابط عمومی ها می توانند در زمینه تبلیغات با چاپ بیلبورد و بنر، بروشور و با توجه به بودجه شما  نشریه داخلی نیز به کسب و کار شما کمک کنند. یک بروشور با طرحی جذاب و گیرا و مطالبی با زبان روان و ساده درباره ی کسب و کار شما می تواند اطلاعات بسیار خوبی به کسانی که پتانسیل دارند مخاطب شما شوند بدهد.

همچنین روابط عمومی ها می توانند با برگزاری سمینار ها و جلساتی برای معرفی استارت آپ شما به پیشرفت هر چه بیشتر شما کمک کنند. باید در نظر داشته باشید حضور خبرنگاران در این جلسات بسیار مفید است. یکی از وظایف روابط عمومی ها ایجاد رابطه ای خوب با خبرنگارانی است که در حوزه حرفه ی شما کار می کنند. ارتباط خوب با این خبرنگاران می تواند در مواقع زیادی به پیشرفت شما کمک کند و حتی در مواقع بحرانی برگ برنده ای برای نجات شما از بحران باشد.

درباره ی سینا حسینی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *