هر کسی مایل است بداند که چگونه می توان با هزینه کم بازاریابی کرد. در کل توصیه هایی که در این مورد از این و آن می شنوید چندان ارزشی ندارند. بیشتر می توانید آگهی های کپی شده را با هزینه بسیار کم روی شیشه ماشین افراد قرار دهید اگرچه این نوع تبلیغ در برخی از کشورها غیرقانونی شده است اما وقتی تأثیر یک آگهی ارزان قیمت زیر برف پاک کن ماشین را با تاثیر یک تبلیغ تلویزیونی خوشساخت مقایسه میکنید به سادگی علت تفاوت هزینه ها را می فهمید.
در مجموع در بازاریابی حق در پول بدهید همانقدر آش می خورید ارزانترین مشاوران طراحان و محققان ممکن است در مسیر حرفه ای شدن قرار گرفته باشند اما معمولاً چنین نیست و امکانات نمایش رایگان محصول معمولا آن را به بازار مورد نظر شما عرضه نمی کند یا اگر عرضه کند تاثیری مطلوب بر آن نمی گذارد احتمالاً بازاریابی مناسب با هزینه کم کار دشواری خواهد بود. امروز به بیان ۳ تکنیک برای صرفه جویی در بازاریابی برای شما مشتاقان می پردازیم.

۱) برنامه ریزی برای برنامه ریزی
برآورد من آن است که فعالیتهای تجاری مختلف در مورد نیمی از هزینه های بازاریابی شان بدون برنامه عمل میکنند یعنی سرمایه خود را خرج می کنند بدون آنکه بیاندیشند که این هزینه در کجای طرح کلیه برنامه بازاریابی شما قرار می گیرد.
شرکت ها قالب آن به چاپ مجدد بروشورهای چهاررنگ خود تجدید قرارداد با نمایندگان فروش خود خرید آگهی های تبلیغاتی گرانقیمت در مجلات تجاری و راهنماهای تلفن تولید انبوه محصولاتی که به سختی به فروش میروند یا صرف پول برای بسته بندی فانتزی محصول خود میپردازند بدون آنکه هیچ نظری در مورد مناسب بودن این سرمایه گذاری ها در بازاریابی خود داشته باشند.

اگر شما و سازمان خود خودتان را متعهد کرده اید که بدون دانستن علت و بررسی گزینه های مختلف و ممکن هیچ پولی در بازاریابی صرف نکنید در آن صورت میتوانید از هدر دادن پول خود برای فعالیت هایی در بازاریابی که تأثیر چندانی بر فروش ندارند اجتناب کنید هر قدر زمان بیشتری صرف تهیه استراتژی و طراحی برنامه خود کنید، بازاریابی شما مقتصادانهتر اثر بخش تر خواهد بود.
ادامه دارد…