خانه / بازاریابی / اصول و مفاهیم بازاریابی / ۳ تکنیک برای صرفه جویی در بازاریابی – بخش ۲

۳ تکنیک برای صرفه جویی در بازاریابی – بخش ۲

به بخش دوم ۳ تکنیک برای صرفه جویی در بازاریابی خوش آمدید. در این جا به بررسی دو تکنیک دیگر می پردازیم. با بخش بازاریابی ما همراه باشید تا نکات ارزشمندی  را در مورد اصول و مفاهیم بازاریابی در اختیار شما قرار دهیم:

تکنیک های بازاریابی
تکنیک های بازاریابی

هدف قرار دادن مخاطب به شکلی دقیقا مشخص

در اکثر برنامه های بازاریابی بیشتر تلاش خود را معطوف افراد یا سازمانهای می‌کنند که هرگز مشتری خوبی برای آنها نخواهند شد زیرا جزء بازار مورد نظر آنها نیستند یا نمی توانند باشند.

فکر کنید چقدر پول در مورد آگهی های هدر می‌رود که مورد مشاهده ی هزاران یا میلیون ها نفر قرار می گیرند اما فقط بخش کوچکی از این بینندگان مخاطبان مورد نظر در بازار شما هستند.

ونیز فکر کنید چقدر پول برای بازاریابی مستقیم در مورد فهرستی از اشخاص هدر می رود که فقط یک درصد آنها پاسخ می‌دهند برای مخاطب قرار دادن مشتریان بالفعل و بالقوه خود به دنبال دقیق ترین و مشخص‌ترین شیوه باشید.

تکنیک های بازاریابی
تکنیک های بازاریابی

اگر بتوانید به جای فهرستی با ۷۵% اسامی بی‌نتیجه از فهرستی با ۲۵% اسامی بی‌نتیجه استفاده کنید می توانید همان تأثیر را با مکاتباتی که هزینه این است دارند اما به همان تعداد مشتریان بالقوه می رسند ایجاد کنید.

محدود بیاندیشید

گاهی میتوان با کوچکتر بودن از هر کس دیگر در رسانه بازاریابی تأثیری بزرگ ایجاد کرد.

گاهی یک تبلیغ چاپی کوچک به تأثیری بزرگ منجر می‌شود. البته نه معمولا، اما گاهی چنین است. و این یعنی که شما اگر به قدر کافی تلاش کنید می‌توانید تبلیغ کوچک و محدود اما فوق العاده برای خودتان تهیه کنید.

همین امر در مورد سایر رسانه‌ها، به ویژه آنهایی که اندازه آگهی ها را از لحاظ زمانی اندازه می گیرند، صادق است.

تکنیک های بازاریابی
تکنیک های بازاریابی

اغلب اگهی های رادیویی ۳۰ ثانیه طول میکشند و اغلب اوقات نویسندگان تبلیغات رادیویی می کوشند توجهشان را در تمام آن ۳۰ ثانیه به خود جلب کنند. خوب چرا خود را از زحمت این مبارزه راحت نکنیم و صرفاً یک آگهی رادیویی ۱۰ ثانیه نسازیم؟

اخیراً این استراتژی تفکر و محدود اینترنت را تحت تاثیر قرار داده و تعدادی از طراحان تبلیغ میکرو سایت‌های خلق می کنند چه چیزی بیش از تبلیغات متحرک محصول ندارند.

تبلیغات پلاکاردی مصرف کنندگان را به این صفحات سرگرم‌کننده می‌کشاند و در آینده ممکن است تبلیغات تجاری ۱۰ ثانیه ای روی تابلوهای الکترونیکی کنار باجه ها آسانسورها و دیگر مراکز عمومی رواج یابند

درباره ی سینا حسینی

مطلب پیشنهادی

تأیید سازماندهی مجدد سیستم فروش و بازاریابی توسط مایکروسافت

تأیید سازماندهی مجدد سیستم فروش و بازاریابی توسط مایکروسافت

مایکروسافت یکی از شرکت های بزرگ دنیا می باشد که در زمینه فناوری اطلاعات حرف …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *