خانه / بازاریابی / اصول و مفاهیم بازاریابی / بازاریابی محتوایی چیست؟

بازاریابی محتوایی چیست؟

آیا تا به حال شده که از دهان کسی اصطلاح “بازاریابی محتوایی” را شنیده باشید و علی رقم نیاز به دانستن و فهمیدن مفهوم این اصطلاح، احساس خجالت، شما را از پرسش درباره آن منع کرده باشد؟

اگر جواب شما مثبت است، این مقاله کمک حالتان خواهد بود:

پایه و اساس بازاریابی محتوایی، شامل یک “منبع آنلاین” از اطلاعاتی کامل و شامل مربوط به بازاریابی محتوایی می باشد، یا به بیان ساده تر: بازاریابی محتوایی درواقع تکنیک و بخشی مهم از اصول و مفاهیم بازاریابی مبتنی بر خلق و توزیع محتوایی با ارزش، مرتبط و با ثبات برای جذب و بدست آوردن مخاطبانی با تعریف مشخص می باشد؛ با هدف سودبخشی به مشتریان.

بازاریابی محتوایی
بازاریابی محتوایی

نکته متمایز کننده این نوع بازاریابی، با دیگر روش ها که تقریباً برای تمامی روشهای تبلیغاتی و بازاریابی جواب میدهند ، مفهوم “با ارزش” است.

اگر دیدید مردم به جای پرهیز از نوع خاصی از مفهوم و محتوی ، که در یک کمپین بازاریابی به کار گرفته شده ، به دنبال یافتن آن ، و استفاده کردنش میگردند ، شک نکنید که آن محتوا ، قسمتی از “کمپین بازاریابی محتوایی” بوده است. (این هم روش تشخیص یک محتوای با ارزش در یک کمپین تبلیغاتی)

تبلیغات همواره از محتوا، برای نشر اطلاعاتی درباره یک برند و ساختن شهرت برند، یاری گرفته است.

هدف بازاریابی محتوایی، جذب و نگه داری مشتریان، با استفاده از خلاقیت با ثبات و بازسازی های مرتبط و محتوای با ارزش مبتنی بر تغییر یا ارتقاء برخورد و رفتار مشتری ، می باشد.این یک روند جاری و غیر مقطعی ست  که بهترین مکمل برای استراتژی کلی بازاریابی شماست، درحالی که تمرکز بازاریابی محتوایی، به جای اجاره کردن رسانه، روی تصاحب کردن و مالکیت آن می باشد.

به بیان ساده ، بازاریابی محتوایی ، هنر ارتباط برقرار کردن با مشتریان و دستیابی به اهداف بدون فروش است. این نوع بازاریابی، فعالیتی ممتد و بدون وقفه است ، که در آن به جای پرتاب کردن محصولات و یا خدمات توی صورت مشتری ، شما درحال رساندن اطلاعاتی برای افزایش آگاهی خریدار هستید. بدنه و باور اصلی این نوع بازاریابی این است که اگر ما ، به عنوان ارائه دهنده خدمات و کالا ، اطلاعات سودمند و با ارزشی برای مشتری را ، به طور مستمر و در طی زمان ، در اختیارشان قرار دهیم ، آنان نیز به طور حتم این رفتار ما را با “خرید” و “استفاده کردن” و “وفاداری” نسبت خدمات و کالا هایمان ، پاسخ می دهند.

بازاریابی محتوایی
بازاریابی محتوایی

اسنفاده کردن از این استراتژی در شرکتهای موفقی در حوزه بازاریابی، از جمله p&g ،Microsoft ،Cisco Systems و John Deere ودیگر شرکت ها و کسب کارهای سرتاسر دنیا ، مهر تاییدی است بر عملی بودن و نتیجه بخش بودن این روش بازاریابی.

محتوا، حال و آینده بازاریابی

به اول متن بروید و دوباره تعریف بازاریابی محتوایی را مطالعه کنید، اما این بار دو عنصر “مرتبط” و ” با ارزش ” را حذف کنید… تبریک میگم، اکنون شما به جای دسترسی به حقیقت بازاریابی محتوایی ، به مزخرفاتی که دیگر کمپین ها برای فروش “چیزها” ارائه می کنند، دست یافتید.

اکثر کمپین هایی که برای ما اطلاعات می فرستند، با فقدان “مرتبط بودن” و “باارزش بودن” محتوا دست و پنجه نرم می کنند… که آنها را تبدیل به یکی از هزاران کمپین ناموفق دیگر میکند. دو عنصری که نام بردیم، عوامل و هسته اصلی موفقیت کمپین ها می باشند و یا به عبارت دیگر ، عوامل اصلی “بازاریابی محتوایی”. یک بازاریابی محتوایی خوب، باعث می شود که فرد بایستد، بخواند، فکر کند، بازخورد نشان دهد، اما این بار بازخوردی متفاوت با دیگر روش های بازاریابی…

بازاریابی محتوایی
بازاریابی محتوایی

محتوای عالی

اگر شما به یک متن بازریابی برخوردید و فقط بخاطر اینکه مجبور به تمام کردن آن متن بودید ، تا انتها آنرا خواندید ، آن متن یک بازاریابی مختوایی بد محسوب می شود.

در حوزه بحث بازاریابی محتوایی، محتوای خوب، محتوایی است که شما با شوق و علاقه خواندن آنرا ادامه میدهید…محتوایی عالی است که مشتریان تمایل و اشتیاق به خواندن آن دارند.

اگر می خواهید یک مثال از محتوای عالی را به چشم خود ببینید، نگاهی به آنچه که برای خواندن ، دیدن و یا شنیدنش، هزینه پرداخت کرده اید، بیاندازید.

درباره ی تیم تحریریه مجله ایده پردازی

مطلب پیشنهادی

تبلیغات گوگل با استفاده از youtube red

تبلیغات گوگل با استفاده از youtube red

گوگل برای اینکه بتواند در فضای خود تبلیغات مورد نظر خود را ارائه دهد از …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *