خانه / بازاریابی / اصول و مفاهیم بازاریابی / انواع وبینارهای اینترنتی و کاربردهای‌شان – بخش اول

انواع وبینارهای اینترنتی و کاربردهای‌شان – بخش اول

تا اینجا با مطالبی که ارائه کردیم به شما نوع بازاریابی محتوایی و چگونگی به کار گیری آن در هر مرحله را تشریح کردیم. در این قسمت از سری مقالات اصول و مفاهیم بازاریابی نیز قصد داریم انواع وبینارهای اینترنتی و کاربردهای‌شان (بخش اول) را برای شما شرح دهیم؛ با مجله ایده پردازی همراه باشید.

مقدمه

بیاید به تفصیل موضوع مورد بحث قبلی بپردازیم، انواع ویدئو هایی که موجب راهنمایی مخاطبان در سفر خرید آنها به سمت دورنمای مالی شما می شود. (منظور از ویدئو، هر مطلب آموزشی بصری یا شنیداریست که هدف متن را ارضاء کند)

همانطور که مستحضر هستید، سفر خریدار، سه مرحله دارد که  به خرید محصول می انجامد، که البته در حوزه کالاهای زود مصرف، دو مرحله اول کوتاه هستند. در مرحله آگاهی، مخاطب متوجه نیازش برای رفع مشکل و یا موقعیت پیش آمده ، میشود ، در مرحله انتخاب ، او گزینه های پیش روی خود را بررسی میکند و در مرحله آخر، مرحله ترجیح دادن، پس از بررسی یک یا چند گزینه ، یکی از گزینه ها را به دیگری ترجیح می دهد. برخی از شرکت ها به اشتباه، فقط به مرحله انتخاب می پردازند، که باعث سردرگمی و گاهی پس زده شدن مخاطب می شود.

وبینارهای اینترنتی
وبینارهای اینترنتی

مطالبی که در این سه مرحله مورد استفاده قرار می گیرد، شامل کتاب های اینترنتی، پادکست های شنیداری، کلیپ های آموزشی و یا مقالات می شود. معمولاً مخاطب روش شنیداری و تصویری را ترجیح می دهد، و ما به عنوان طراحان مسیر خرید، باید خود را با مخاطبی بی حوصله و تا حدودی تنبل در خواندن فرض کنیم. پیشنهاد “آویژه” کلیپ های کوتاه است که در زیر روش بیان‌شان در هر مرحله را توضیح می دهیم:

آگاهی، اطلاعات آموزشی محض

یک سمینار آموزشی باید اطلاعات علمی را بدون ترس و بخل در اختیار مخاطب قرار دهد.

زرنگ نباشید! هیچ صحبت پنهانی ای درباره محصول خود نکنید، به روش آویژه اطمینان کنید، در این مرحله به مخاطب اجازه دهید با خیال راحت علم کسب کند و مشکل خود و راهکارهای پیش رویش را بشناسد.

دعوت از افرادی خارج از شرکت، اساتید به نام، برای صحبت و تدریس بسیار مناسب است، اگر کسی از افراد شرکت را می خواهید انتخاب کنید، مطمئن باشید در آن حوزه حرفه ای و صاحب نام است!

مثال: خانواده ای که بچه کوچکشان را مجبورند در روز در خانه تنها بگذارند و دغدغه اشان، مراقبت از اوست.

در مرحله آگاهی، درباره کودکان و رفتارهای آنها در تنهایی و مشکلات پیشروی خانواده و تاثیرات این موقعیت بر کودک و جامعه صحبت کنید و اطلاعات جامع در احتیار مخاطب قرار دهید.

وبینارهای اینترنتی
وبینارهای اینترنتی

دو نکته مهم را به خاطر بسپارید؛ در مرحله آگاهی، صحبتی از خدمات و کالا خود به میان نیاورید!

صحبت ها و مطالب را جوری طراحی کنید که مخاطب مصمم به پیدا کردن راه حلی برای موقیعیتی که در آن درگیر است، شود. در این مرحله شاید هیچ راهنمایی مستقیمی به کالا و خدمات شما به چشم نیاید ، اما مخاطب به مرحله بعدی سفر خرید خود نزدیک می شود. اجازه دهید ویدئوها و مطالب دانلود شوند، بگذارید مخاطبان با خیال راحت استفاده کنند از اطلاعاتی که در اختیارشان قرار می دهید. گاهی این مرحله انقدر میتواند خالصانه و رو راست باشد، که مخاطب را مستقیماً به مشتریتان تبدیل کند!

درباره ی تیم تحریریه مجله ایده پردازی

مطلب پیشنهادی

تبلیغات گوگل با استفاده از youtube red

تبلیغات گوگل با استفاده از youtube red

گوگل برای اینکه بتواند در فضای خود تبلیغات مورد نظر خود را ارائه دهد از …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *