خانه / بازاریابی / اصول و مفاهیم بازاریابی / بازاریابی کسب و کارهای SAAS چگونه است؟

بازاریابی کسب و کارهای SAAS چگونه است؟

منظور از SAAS سایتهایی است که در آنها سیستم، أپ یا نرم افزارها، کارایی اصلی را در آنها دارند، مثل نرم افزار رزرو هتل.

موفق ترین سیستم های ارائه دهنده خدمات، آنهایی هستند که از کانال ها و رسانه های بسیاری برای پیشرفت و ارتقا سیستم خود استفاده کرده اند. کانال ها و درگاه های اینترنتی خریداری شده توسط شما، میتوانند آگاهی مخاطبان را بصورت دلخواهتان افزایش دهد.

در این مقاله شش مورد از پربازده ترین این روشها و درگاه ها را بررسی می کنیم تا بتوانیم شما را بیشتر با بازاریابی کسب و کارهای SAAS آشنا کنیم؛ با یکی دیگر از سری مقالات اصول و مفاهیم بازاریابی همراه مجله ایده پردازی باشید.

بازاریابی کسب و کارهای SAAS
بازاریابی کسب و کارهای SAAS

جست و جوی هدفمند

بی دلیل نیست که بیش از نود درصد درآمد سایتی مثل گوگل از چنین تبلیغاتی نشات میگیرد ، دلیل آن هم کارآمد بودن این روش است.

با این روش، شما سیلی از مخاطبان مرتبط با خدمات و کالای خود را روانه سایت خودتان نموده اید . سایت هایی مانند بینگ و گوگل، تبلیغات مزایده محور دارند و شما به راحتی میتوانید محتوا و روش تبلیغ و … را تغییر دهید  و این یعنی کمپین انعطاف پذیر!

تبلیغات نمایشی

تبلبغات نمایشی نیز روش فوق العاده دیگری برای آگاهی بخشی مخاطبان است. به یاد داشته باشید در این روش تبلیغاتی، از کلمات اصلی و مهم کسب و کارتان استفاده کنید تا مخاطبین مرتبط جذب شوند.

هرچند اکنون با حضور نرم افزارهایی که تبلیغات ناخواسته اینترنتی را حذف میکنند، حس می شود که این روش دیگر کاربردی ندارد، اما ما به شما اطمینان میدهیم که این روش همچنان پربازده خواهد ماند و پیشترفت خواهد شد ، پس حتماً در کمپین های تبلیغاتی خود، بودجه کافی را برای این روش کنار بگذارید.

تحلیل
تحلیل

هدف قبل، شلیک بعد

حتی پس از آنکه مخاطب به سایت شما آمد نیز او را هدف تبلیغات تان نگه دارید، بطور مثال گوگل و فیس بوک از این تکنولوژی بهره میبرند و کاربرد حتی پس از ورود به سیستم آنها ، همچنان مخاطب تبلیغات آنهاست.

اینبار به دو نکته توجه کنید:

تبلیغاتی که در سایت یا سیستمتان قرار میدهید باکیفیت و پرستیژ بالاتری باشد ، جوری که مخاطب را برای دفعه بعدی مشتاق به آمدن به سایتتان، حتی به بهانه دیدن تبلیغ، باشد.

سایت را پر از تبلیغات نکنید، شما به عنوان بازاریاب مسئولیت آرامش بصری مخاطب را نیز بر عهده دارید ، کاری نکنید از مراجعه به شما پشیمان شود!

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

این روش تبلیغات ، مسیر طلایی ای به سوی اهداف مالی و تبلیغاتی شماست. باور نمی کنید؟ نگاهی به سهام شرکت های بزرگ مثل گوگل و لینکدین و توییتر بیاندازید.

شما میتوانید با استفاده از این روش، با پرداخت اندک ، مخاطبین بسیار زیادی را بخصوص در نسل های جوان تر به خودتان جذب کنید.

اما نکته ای را فراموش نکنید: تفاوت میان تبلبغات بدرد نخور و انفجار موفقیت در این روش ، خط بسیار باریکی است!

حتماً در این روش از نیروهای متخصص کمک بگیرید!

تفاوت نقش بازاریابی از گذشته تا به امروز
تفاوت نقش بازاریابی از گذشته تا به امروز

راهنماهای هزینه بر

اگر در حال خواندن مطلبی در سایتی بودید، چشمتان به تبلیغ کوچکی که شما را به سایت مرتبط دیگری راهنمایی میکرد ، خورد ، موضوع این پاراگراف برایتان روشن است!

این تبلیغات کوچک باید جوری طراحی شوند که مخاطب مرتبط را در سایتهای مرتبط جذب کنند . اگر حوزه فعالیت شما ابزارآلات صنعتیست ، در سایت فروش سیسمونی بچه قطعاً مخاطب مرتبط با کار شما نخواهد بود! گاهی هزینه این نوع تبلیغات، براساس کلیک هایی که میخورند، محاسبه میشود و گاهی هم بازدید سایت شما و یا حتی درصدی از فروشتان، توافق شما و ارائه دهنده این خدمات می شود.

ویدئو کلیپ های آنلاین

یکی از مهمترین رسانه ها و پربازدید ترین رسانه های تبلیغاتی، همین کلیپ های آنلاین است.

برای شروع، رسانه های اصلی و دارای بستر مناسب این روش را شناسایی کنید:

  • یوتیوب ، آپارات … به شما اجازه میدهند که قبل از برخی ویدئو ها، تبلیغاتتان را به نمایش بگذارید ، و یا علامت تجاری شما را، متن تبلیغاتی شما و… را در بین ویدئو به نمایش بگذارد.
  • اگر میخواهید به طور مستقیم ویدئو تبلیغاتی خود را در یوتیوب یا… قرار دهید، یادتان باشد از هشتگها و کلمات مرتبط و جذب کننده مخاطب مناسبتان استفاده کنید تا دیده شوید.

اکنون در پایان این متن، فکر کنید مناسب ترین روش تبلیغاتی در اینترنت و رسانه های اجتماعی  برای شما چیست ؟ کدام شرکت ها ارائه دهنده آن خدماتتند؟

درباره ی تیم تحریریه مجله ایده پردازی

مطلب پیشنهادی

تبلیغات گوگل با استفاده از youtube red

تبلیغات گوگل با استفاده از youtube red

گوگل برای اینکه بتواند در فضای خود تبلیغات مورد نظر خود را ارائه دهد از …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *