نتورک مارکتینگ

یکی از تغییراتی که امروزه در دنیای کار با آن مواجه هستیم ، کار در خانه است. اگرچه با انتخاب آن باید ریسک هایی را پذیرا بود ، صاحب کار و رئیس خود بودن که موجب کنترل مواردی چون مکان کار کردن ، انتخاب همکار و چگونگی کار کردن می شود ، از مهم ترین دلایل روی آوردن برخی به این گونه کار کردن است. بر طبق مقاله ای در مجله Money Magazine که در سال ۱۹۹۶ منتشر شد ، ۷۴ درصد از مردم جهان صاحب کار خود هستند و در هر ۱۰ ثانیه در آمریکا یک شغل جدید خانگی ایجاد می شود. با ادامه این بخش از سری مقالات اصول و مفاهیم بازاریابی همراه ما باشید.

نتورک مارکتینگ
نتورک مارکتینگ

یکی از این مشاغل که اخیرا بیشتر در مورد آن می شنویم، نتورک مارکتینگ است. صنعتی با ۷۰ سال قدمت که در ۱۲۵ کشور جهان انجام می گیرد و در هر روز ۲۱۴۰۰ نفر به این صنعت وارد می شوند. نویسنده و نتورکر مشهور ، جان کلنچ در این باره می گوید : ” نتورک مارکتینگ بزرگ ترین فرصت در طول تاریخ جهان و موج آینده ان است “.

در واقع بازاریابی شبکه ای شکلی از تجارت می باشد که طی آن افرادی که محصولات یک شرکت را مصرف می نمایند ، می توانند با بستن قرارداد با شرکت تولید کننده به بازاریابی و فروش محصولات مصرفی خود بپردازند و درآمد زیادی به دست آورند. از طرف دیگر هر فرد با معرفی فردی دیگر برای خود گروه فروش ایجاد می کند و مطابق با پلن های شرکت درصدی از فروش را به عنوان پورسانت دریافت نماید.

نتورک مارکتینگ از سال ۱۹۴۵ با نام شیوه فروش مستقیم آغاز به کار کرد و امروزه در همه جای دنیا رواج پیدا کرده است. این صنعت نو پا به افراد کسب درآمد بالا و بهبود شیوه زندگی را نوید می دهد. علت اصلی پیدایش این تجارت ، حذف واسطه ها و کم کردن هزینه های مصرف کنندگان بوده است. آنجایی که در شیوه سنتی توزیع کالا محصول قبل از رسیدن به مصرف کننده نهایی تا چندین بار بین واسطه ها رد و بدل می شد ، قیمتی که مصرف کننده برای دریافت کالا باید پرداخت می نمود خیلی بیشتر از قیمت اصلی آن بود.

نتورک مارکتینگ
نتورک مارکتینگ

هزینه ای که به جای رسیدن به دست تولید کننده و بازگشت در چرخه تولید به جیب کسانی می رفت نه نقشی در تولید داشتند و نه مالیاتی پرداخت می نمودند. مجموعه محصولات آرایشی و بهداشتی و لباس بیشترین سهم را در این نوع معامله به خود اختصاص داده اند. اما در بازاریابی شبکه ای بازاریابان تنها مجاز به فروش محصول به قیمت تعیین شده توسط تولید کننده و تحت نظارت دولت می باشند.

برخی دیگر از مزیت های نتورک مارکتینگ شامل سرمایه اولیه کم ، عدم نیاز به تخصص و یا تجربه خاص و پاره وقت بودن آن می باشند.

از جمله دلایل حمایت دولت از نتورک مارکتینگ موارد زیرر را می توان نام برد:

  • حذف دلال ها
  • افزایش سود تولید کننده داخلی
  • پرداخت به موقع مالیات
  • نظارت بر قیمت ها و خرید به قیمت واقعی
  • جلوگیری از تورم

درباره ی تیم تحریریه مجله ایده پردازی

مطلب پیشنهادی

تبلیغات گوگل با استفاده از youtube red

تبلیغات گوگل با استفاده از youtube red

گوگل برای اینکه بتواند در فضای خود تبلیغات مورد نظر خود را ارائه دهد از …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *