خانه / بازاریابی / اصول و مفاهیم بازاریابی / رازهای بازاریابی – بخش دوم

رازهای بازاریابی – بخش دوم

در مقاله رازهای بازاریابی – بخش اول درباره خرج کردن پول در بازایابی، سرمایه گذاری در بازاریابی و عوامل موثر در این راه اعم از شکیبایی و ارزیابی صحبت کردیم. با رازهای بازاریابی – بخش دوم نیز همراه باشید تا بیشتر با جزئیات و راه های موفقیت در بازاریابی آشنا شوید.

در مقاله قبلی بخش اصول و مفاهیم بازاریابی عوامل زیر را معرفی کردیم:

  • شکیبایی
  • انواع مختلف
  • تعاقب
  • در دسترس بودن و راحتی
  • شگفتی
  • ارزیابی

در ادامه نیز عوامل بعدی را به شما معرفی خواهیم کرد:

تشریک مساعی

یکی از جنبه های زیبای نمایشگاه او مراجعت مشتریان راضی است، که همیشه به گرمی پذیرایی می شوند. حس پرقدرتی از تشریک مساعی، درگیری، و مساعدت وجود دارد. تجارت ثابت می کند که تشریک مساعی از طریق پیگیری مداوم، ارسال نامه، دعوت مشتریان برای فروش های خصوصی، ارائه ی دست چین های سفارشی، وب سایت مؤثر و همیشه نام آن ها را به خاطر داشتن، انجام می گیرد. مشتریان هم با مراجعت چندباره در طی سال، و پیدا کردن چیزی برای خرید، تشریک مساعی می کنند؛ یعنی با سفارش کردن و دادن نشانی به دوستان­شان، یا به همراه آوردن آن ها و فراهم کردن گواهی و پر کردن پرسش نامه ها، مساعدت خود را نشان می دهند.

ایجاد حس وابستگی در مشتری
ایجاد حس وابستگی در مشتری

وابستگی

مشتری من خود را به صورت آزاد و خودکفا نمی بیند، در عوض خود را کاملاً به کارخانه، به عرضه کنندگان و فراهم کننده های مواد اولیه، به نمایشگاه های نزدیک، به رسانه هایی که او را از موقعیت ها آگاه می کنند، و به رقبای دوردست وابسته می بیند. این افراد نیز به نوبه ی خود برای اطلاعات، تجارت، و اشخاص معرف به او وابسته هستند. همه دارند می آموزند که هر چه بیستر وابسته باشند، سود بیشتری خواهند داشت. وابستگی، یک راز چریکی دیگر است. تعدادی از تاجران، خود را آزاد و بدون وابستگی فرض می کنند، اما چریک ها می دانند که قدرت به کار گروهی وابسته است.

وقتی که اولین چاپ این کتاب منتشر شد، مشتری من همان قدر در مورد کامپیوتر می دانست، که من در مورد شام دیشب شما می دانم. اما حالا کامپیوتر جزیی اساسی از کسب و کار او است و او را قادر می سازد که سوددهی را بالا برده و هزینه ها ار کم کند.

اسلحه

فرهنگ لغات، تجهیزات لازم برای شروع و بردن یک نبرد با اسلحه می نامند. اسلحه ی چریک ها، فناوری است. اسلحه کامپیوتر شماست، حضور آنلاین شما است، پیجر شما است، تماس های الکترونیکی داخل تجارت و در جهان شما است. پیام گیر، ماشین فکس و وانت های تحویل بی سیم دار شما است. در داخل کارخانه ی شما، ابزاری برای تولید بهتر، با مواد کم تر. اکنون می توانید  تمام این اسلحه ها را با یک کامپیوتر ارزان خلق کنید. این فهرست طولانی و خلاق است و مرگبار برای رقبا که تاثیر آنها در بازاریابی را به هیچ وجه نمی توان نادیده گرفت و کتمان کرد.

نیازهای مشتری
نیازهای مشتری

رضایت

در این جا می خواهم که توجه شما را به لغت جدید OPT in جلب کنم که به معنی «به طور اختیاری در معرض دریافت اطلاعات جدید در مورد یک شرکت قرار گرفتن است». اکنون، تقریباً غیر ممکن است که از طریق آگهی، فروش داشته باشید. بنابراین بهترین اگهی و بهترین بازاریابی، سعی در جلب رضایت مردم است. کار شما وسعت دادن رضایت، و سپس فروش است. وب سایت ها، هدفشان رضایت گرفتن و سپس گسترش دادن آن برای فروش است. هر چه بیش تر به آن توجه کنید، کم تر درمانده می شوید و بهتر کار خواهید کرد.

محتویات

پانزدهمین راز- محتویات- یادآوری می کند که مصرف کنندگان زرنگ تر از هر موقع دیگر شده اند و کم تر در معرض آثار خاص، زرق و برق، و آراستگی قرر می گیرند. آن ها تفاوت بین سبک و محتویات را می دانند. ممکن است سبک شما آن ها را جلب کند، اما دغدغه ی بین سبک و محتویات را می دانند. محتویات پیشنهادی شما قلب و کسب و کار ان ها را تسخیر می کند. مانند کلارا پلر، خانم مسنی که در نمایش تلوزیونی وندی بازی می کند. پول واقعی وقتی به دست شما می رسد که بتوانید سؤال معروف او را جواب دهید: «گوشت کجا است؟» می توانید با یک سس مخصوص، سالاد کاهو و گوجه فرنگی درست کنید، اما کردم دنبال گوشت هستند؛ یعنی اگر محتویات پیشنهادی شما وجود نداشته باشد، مردم جای دیگری به دنبال آن می گردند، درست مانند خود شما.

در بخش سوم مقاله رازهای بازاریابی با معرفی آخرین عامل مهم در بازاریابی یعنی “تقویت” همراه شما خواهیم بود.

درباره ی تیم تحریریه مجله ایده پردازی

مطلب پیشنهادی

تاثیر تحریم های گوگل بر کسب و کار ایرانی

تاثیر تحریم های گوگل بر کسب و کار ایرانی

به دلیل مشکلات به وجود آمده برای ایران گوگل تحریم هایی را برای کسب و …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *