خانه / بازاریابی / اصول و مفاهیم بازاریابی / رازهای بازاریابی – بخش اول

رازهای بازاریابی – بخش اول

پول هم به هدر ندهید. هر وقتی حتی یک ریال را هم برای بازاریابی صرف می کنید، از عبارت سرمایه گذاری برای هزینه ی خود استفاده کنید. با سرمایه گذاری در بازاریابی، بیش تر سود می کنید تا بخواهید پول را در بازاریابی خرج کنید. در ابن بخش از سری مقالات اصول و مفاهیم بازاریابی با رازهای بازاریابی – بخش اول در خدمت شما خواهیم بود؛ با ما همراه باشید.

این روزها، او آگهی های زیادی در تلویزیون محلی دارد و فقط مقدار کمی سرمایه گذاری می کند و سودهای کلانی به دست می آورد. اگر نمی توانید رسانه ای را به طور مؤثر به کار ببرید، اصلاً نباید از آن استفاده کنید.

مشتری من شرکت خود را از مصیبت نجات داد. وقتی که با من آشنا شد، با هم در مورد تعهد، سرمایه گذاری و ثبات و سایر رازها صحبت کردیم. از آن روز هر یکشنبه آگهی کوچکی در روزنامه چاپ کرده است و فروش او هم راه صعودی می پسماید. فروش او بدون بالا رفتن سرمایه گذاری، به طور جالبی بالا رفت. البته چند سالی طول کشید. فروشگاه او چهار برابر شده است. البته روزی ده آگهی هم در تلویزیون دارد که به مدت دو هفته در ماه اجرا می شود. کلید موفقیت او آگهی دائمی و باثبات بود. او آگهی روزنامه را که حالا دیگر خیلی کوچک نیست «خوراک روزانه» می نامد و حق دارد. او می گوید که بیش تر افرادی که به فروشگاه او می آیند، آگهی اولیه و کوچک او را دیده اند.

رازهای بازاریابی
رازهای بازاریابی

شکیبایی

او متعهد است. بازار را به صورت سرمایه گذاریی می بیند. با ثبات و شکیبا است و تعداد زیادی اسلحه نیز به زرادخانه ی بازاریابی خود اضافه کرده است.

انواع مختلف

انواع مختلف اسلحه ها سودهای کلانی برای او اورده اند. هر چه انواع مختلف اسلحه ها زیادتر باشد، شما هم پس از بررسی سوددهی خود بزرگتر خواهد بود.

آیا مشتری من بنامه های پیگیری بعد از فروش به مشتریانش می فرستد؟ البته. او آموخته است که بازاریابی با فروش به انتها نمی رسد.

تعاقب

بازاریابی به دنبال فروش است که سودآوری می کند. فروش چیزی به یک مشتری جدید، شش بار مشکل تر است تا به یک مشتری قدیمی. مشتری من همیشه بری مشتریان فعلی خود نامه ارسال می کند و سود آن را هم می برد.

در دسترس بودن و راحتی

فروشگاه او کاملاً در دسترس است. هفت روز هفته باز است. برای راحتی مشتریانش ساعت های کار را هم اضافه کرده است. یک وب سایت جالب دارد. تمام کارت های اعتباری را قبول می کند؛ برنامه های فروش قسطی، حمل، نصب، و از طریق پیام گیر ۲ ساعته در دسترس است؛ ای میل، فکس و پارکینگ دارد.

شگفتی

می داند که باید مردم شگفت زده کند. بنابراین در بازاریابی خود، مبلمان سفارشی به قیمت کارخانه را ذکر می کند؛ او کارخانه ی خودش را دارد. قیمت ها نیز شگفت انگیزند. مبلمان سفارشی نیز ارزان است و همین عنصر شگفتی، توجه همه را به او جلب می کند.

ارزیابی
ارزیابی در بازاریابی

ارزیابی

از همه شگفت انگیزتر این است که او مؤثر بودن بازار خود را دو برابر کرده است. چه طور این کار را انجام داده است؟ جواب «ارزیابی» است. او بازار خود ارزیابی کرد؛ از مردم می پرسید که اولین بار کجا در مورد او شنیده اند؟ از این راه توانست اسلحه ها و روزنامه های بی اثر را حذف کند و کار با آن هایی را که برای او مؤثر بودند، دو برابر کرد. در نتیجه، سوددهی او دو برابر شد. دلیل این موفقیت، ارزیابی و اندازه گیری بود.

در مقالات آتی با بخش های دوم و سوم رازهای بازاریابی در خدمت شما خواهیم بود؛ مجله ایده پردازی را دنبال کنید.

درباره ی تیم تحریریه مجله ایده پردازی

مطلب پیشنهادی

تاثیر تحریم های گوگل بر کسب و کار ایرانی

تاثیر تحریم های گوگل بر کسب و کار ایرانی

به دلیل مشکلات به وجود آمده برای ایران گوگل تحریم هایی را برای کسب و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *