بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی بهتره یا بازاریابی پوش نوتیفیکیشن؟
بازاریابی ایمیلی بهتره یا بازاریابی پوش نوتیفیکیشن؟

بازاریابی ایمیلی بهتره یا بازاریابی پوش نوتیفیکیشن؟

بازاریابی ایمیلی ای که توسط سرویس دهندگان پوش نوتیفیکیشن انجام می‌شه!

لطفا به سایت‌های زیر دقت کنین، اینها چند تا از برترین ارائه دهنگان سرویس پوش نوتیفیکیشن در دنیا هستن.

pushwoosh.com, pushengage.com, sendpulse.com

کافیه وارد یکی از این سایت‌ها بشین و فقط در اونها ثبت‌نام کنین. جالب اینجاست که همین شرکت‌ها، پیام‌های تبلیغاتی مهم خودشون رو از طریق ایمیل برای شما ارسال می‌کنن!

یعنی شرکت‌هایی که خودشون خدمات مرتبط با نوتیفیکیشن ارائه می‌کنن، برای افزایش فروش، برندینگ و … ازایمیل و بازاریابی ایمیلی استفاده می‌کنن!

این در حالیه که خودشون هم آمارهایی ارائه می‌کنن که نشون می‌ده نوتیفیکیشن از سه تا ده برابر از ایمیل بهتره !!

واقعا اگر به گفته خود اونها، نوتیفیکیشن انقدر بهتره و ایمیل تاثیر خیلی کمتری داره، چرا خودشون بیشتر از اینکه بر روی نوتیفیکیشن موبایل و مرورگر‌های ویندوز، مک و لینوکس و … متمرکز باشن، بر روی ایمیل متمرکز هستن!؟

در این وب‌سایت‌‌ها عضو بشین و بعد ببینین که به صورت هفتگی، چند روز در میان یا بازه‌های زمانی متفاوت دیگر، ایمیل‌هایی از اونها دریافت می‌کنین.

لازم به ذکر هست که برای عضویت در این سایت‌ها نیاز به یک ایمیل دارین و این مورد الزامی هست!

چرا بازاریابی ایمیلی از بازاریابی نوتیفیکیشن بهتره؟

دلایل کاملا منطقی و زیادی می‌شه آورد که چرا بازاریابی ایمیلی نسبت به بازاریابی نوتیفیکیشن بهتر هست.

یک مثالش می‌تونه این باشه که وقتی شخصی به لیست ایمیل شما افزوده می‌شه، به احتمال زیاد از اون ایمیلی که ثبت کرده برای ثبت نام در چند سایت دیگر هم استفاده می‌کنه و ایمیل فعال خودش رو برای دریافت پیام‌های شما وارد می‌کنه و خیلی سریع اونو کنار نمی‌ذاره.

ولی اگر شخصی، مشترک نوتیفیکیشن‌های شما بشه، کافیه فقط اون مرورگر اینترنتی خودش رو که باهاش عضو شده از کامپیوترش حذف کنه یا سیستم‌عامل کامپیوتر خودش رو حذف و دوباره نصب کنه، به همین راحتی و خود به خود و بدون اینکه حتی خودش هم بخواد از لیست شما خارج می‌شه!

افراد از ایمیل برای کارهای مهم خودشون مانند ثبت نام، پرداخت اینترنتی و … استفاده می‌کنن ولی از نوتیفیکیشن نمی‌تونن چنین استفاده‌هایی بکنن و ایمیل ابزار فوق العاده کاملتری هست.

در میان غول‌های تکنولوژی دنیا مانند مایکروسافت، گوگل، یاهو و … می‌شه از شاخص‌ترین محصولات این شرکت‌ها رو همین سرویس ایمیل‌شون دونست ولی شما در میان چنین شرکت‌هایی نمی‌بینین که نوتیفیکیشن رو به عنوان یک محصول شاخص مطرح کنن!

دست‌های شما برای ایجاد یک ایمیل گرافیکی و کامل و مرتب و تاثیرگذار باز هست ولی نوتیفیکیشن به شدت در این زمینه محدوده و نهایتا فقط می‌تونین چند کلمه‌ای بنویسین و یک آیکون کوچک هم برای اعلان خودتون قرار بدین و ارسالش کنین.

ایمیل مارکتینگ با اختلاف خیلی زیادی می‌تونه نرخ تبدیل بیشتری رو رقم بزنه و بازگشت سرمایه بیشتری داره.

ایمیل‌های ارسالی شما قابلیت شخصی‌سازی زیادی دارن، مثلا می‌تونین ایمیل‌های انبوه رو با توجه به نام هر شخص ارسال کنین، در تاریخ تولدشون ایمیل ارسال کنین و … همه اینها می‌تونن از طریق اتوماسیون برنامه‌ریزی بشن و به طور کاملا خودکار انجام بشن ولی نوتیفیکیشن خُشک و بی روحه و انعطاف و قابلیت‌های زیادی نداره.

نکات پایانی درباره بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی با اینکه یکی از قدیمی‌ترین ابزارهای بازاریابی اینترنتی هست، هنوز هم یکی از بهترین ابزارهاست.

شاید در ابتدا به نظر برسه که ایمیل مارکتینگ هزینه‌های بیشتری نسبت به برخی روش‌های دیگر داره ولی بالاترین نرخ بازگشت سرمایه‌گذاری (Return on Investment یا ROI) رو داره و بازگشت‌سرمایه بازاریابی ایمیلی از سئو و بهینه سازی سایت هم بالاتر هست.

بازگشت سرمایه بازاریابی ایمیلی، هزنیه‌های اندکی که در ابتدا برای اون می‌شه رو به راحتی جبران می‌کنه.

البته کسب‌و‌کار‌های کوچک و استارت‌آپ‌ها می‌تونن از سرویس‌ها و پلن‌های رایگان برای شروع استفاده کنن و با همون‌ هم به سوددهی برسن و بعدا از درآمدهای حاصل از اون، پلن‌ خودشون رو به پریمیوم یا پولی ارتقا بدن.

برای شروع بازاریابی ایمیلی می‌تونین از حساب رایگان ۱۰۰۰ تایی نامحدود سرویس میلرلایت استفاده کنین که این سرویس در ایران هم نمایندگی داره، بنابراین برای ارتقای حساب خودتون به هیچ مشکلی بر نمی‌خورین.

با حساب رایگان این سرویس، می‌تونین تمرینات‌تون رو انجام بدین، ایمیل مارکتینگ رو تا حدود مناسبی یاد بگیرین، درآمدهایی کسب کنین و بعد وقتی دیدین برای شما مفید هست می‌تونین از همون درآمد‌هایی که از این روش بدست آوردین، پلن رو ارتقا بدین.

منبع: احمد شمسی

درباره ی سینا حسینی

مطلب پیشنهادی

انواع وبینارهای اینترنتی و کاربردهای‌شان – بخش دوم

انواع وبینارهای اینترنتی و کاربردهای‌شان – بخش دوم

در مقاله قبلی با مقدمات و اطلاعاتی درباره وبینارهای اینترنتی آشنا شدید و از اهمیت …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *