خانه / بازاریابی / اصول و مفاهیم بازاریابی / تفاوت بازاریایی محتوایی و بازاریابی محتوا

تفاوت بازاریایی محتوایی و بازاریابی محتوا

بطور کلی باید گفت ترجمه مناسب برای Content Marketing بازاریابی محتوایی است، به معنای بازاریابی از جنس محتوا. باید گفت بازاریابی محتوا بیشتر مفهوم بازاریابی برای محتوا را می رساند؛ بگذارید تفاوت بازاریایی محتوایی و بازاریابی محتوا را بیشتر بررسی کنیم.

تفاوت بازاریایی محتوایی و بازاریابی محتوا
تفاوت بازاریایی محتوایی و بازاریابی محتوا

البته شاید مقایسه چندان صحیحی نباش اما به نوعی به نظر می رسد موضوع رآ کمی شفاف تر کند؛ بازاریابی تلفن یا بازاریابی تلفنی؟ در بازاریابی تلفن بیشتر روی بخش دوم تمرکز داریم و در حقیقت بازاریابی برای تلفن می کنیم. در بازاریابی تلفنی بازاریابی ما حال و هوای تلفنی دارد و از تلفن برای بازاریابی خود استفاده می کنیم و بوسیله آن رویکردی برای بازاریابی تعریف می کنیم.

حقیقت این است که اگر این دید را داشته باشیم، می بینیم خیلی اوقات در حال بازاریابی محتوا هستیم، یعنی محتوا یا محتواهایی تولید می کنیم و در ادامه دنبال بازاریابی برای آنها می رویم تا اینکه بازاریابی ما از جنس محتوا باشد.

بازاریابی تلفن یا بازاریابی تلفنی؟
بازاریابی تلفن یا بازاریابی تلفنی؟

بگذارید با یک مثال کمی این مسئله را شفاف تر کنیم…

فرض کنید ما تلفنی را برمی داریم و با شخصی تماس می گیریم و شروع به تعریف کردن از کالایی می کنیم و سعی می کنیم به هر نحوی شده جنسی رو بفروشیم؛ این بازاریابی تلفنی نیست! در واقع استفاده از تلفن در بازاریابی است.

تفاوت بازاریایی محتوایی و بازاریابی محتوا
تفاوت بازاریایی محتوایی و بازاریابی محتوا

بازاریابی تلفنی اصولی دارد و تعاریفی مشخص که اگر بخواهیم اسم آن را بازاریابی تلفنی بگذاریم، باید معنای و مفهوم آن را درست بدانیم، از اصول و مفاهیم بازاریابی آگاه بوده و پیرو آنها باشیم. بعنوان مثال باید بدانیم بازاریابی تلفنی در چه فازهایی تعریف می شود و با چه فانلی(قیف بازاریابی) مخاطب را جذب می کند، به کجا می برد و چطور می تواند اثر بخش باشد. صرفا استفاده از تلفن و سعی کردن شخصی برای بازاریابی، این کار را تبدیل به بازاریابی تلفنی نمی کند.

در بازاریابی محتوا هم همین گونه است؛ درست است که هر چیزی محتواست و در حال حاضر در هر شیوه بازاریابی از محتوا استفاده می شود، اما آیا بازاریابی محتوایی‌ست؟ طبیعتا خیر!

منبع: نوشته های سجاد بهجتی

درباره ی تیم تحریریه مجله ایده پردازی

مطلب پیشنهادی

تاثیر تحریم های گوگل بر کسب و کار ایرانی

تاثیر تحریم های گوگل بر کسب و کار ایرانی

به دلیل مشکلات به وجود آمده برای ایران گوگل تحریم هایی را برای کسب و …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *