خانه / بازاریابی / سنجش اثربخشی دیجیتال مارکتینگ

سنجش اثربخشی دیجیتال مارکتینگ

یکی از روش های بازاریابی که می توانید با استفاده از آن تاثیر بسیار زیادی بر روی عملکرد بازاریابی بگذارید، دیجیتال میارکتینگ می باشد که رابطه مستقیمی با فناوری اطلاعات دارد. به‌ویژه آنکه به‌طور معمول، آمیزه‌ای از ابزارهای سنتی و مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرد و نمی‌توان با قطعیت مشخص کرد که افزایش فروش به دست آمده در نتیجه استفاده از ابزارهای سنتی بوده یا ابزارهای مدرن. به‌طور کلی، برای آن دسته از فعالان بازاریابی و مدیران کسب‌وکاری که از ابزارهای دیجیتال برای جلب بازارهای هدف خود استفاده می‌کنند، موفقیت در آن است که اطلاعات صحیح به سرعت و در کوتاه‌ترین زمان به مشتریان بالقوه مخابره شود. در ادامه در مورد سنجش اثربخشی دیجیتال مارکتینگ بیشتر صحبت خواهیم کرد.

سنجش اثربخشی دیجیتال مارکتینگ

این موضوع به‌ویژه از این رو اهمیت می‌یابد که محیط‌های فعالیت، بیش از پیش متغیر شده و هر لحظه، اهمیت فراوانی برای فعالان بازاریابی دارد. بسیاری از طرح‌های فروش یا استراتژی‌های تبلیغاتی کوتاه‌مدت بوده و در همین زمان، سایر رقبا هم ممکن است استراتژی‌های مشابهی اتخاذ کنند. بنابراین هر چقدر اطلاعات مورد نیاز مشتریان با سرعت، جامعیت و اختصار بالاتری ارائه شوند، شانس موفقیت و جلب مشتریان هدف افزایش می‌یابد.

در این میان، راهکارهای فناورانه مختلفی هم مورد استفاده قرار می‌گیرند تا مشتریان با سهولت بیشتری به اطلاعات دست یابند (به‌عنوان مثال، اندازه عکس‌های ارسالی برای آنها براساس اندازه صفحه نمایشگر موبایل یا تبلت‌شان، تغییر می‌کند). در زمانی که ارائه اطلاعات کامل و جامع به مشتریان انجام می‌شود، ممکن است تعدادی از آنها در تلاش برای کسب اطلاعات از شرکت بوده و برخی از آنها هم به دنبال تماس تلفنی باشند. این موضوع، اهمیت مخابره مناسب اطلاعات را افزون می‌سازد و از زحمت مشتریان می‌کاهد.

سنجش اثربخشی دیجیتال مارکتینگ

یکی از ‌بزرگ‌ترین اشتباهاتی که ممکن است در بازاریابی دیجیتال انجام شود، ارائه نکردن شماره تماس یا سایر راه‌های ارتباطی با کسب‌وکار در انتهای پیام است. این اشتباه به معنای فراموش کردن کل هدف بازاریابی است. فردی که پیام شما را دریافت می‌کند، یا باید بتواند برای اطلاعات بیشتر یا ارتباط با شما، از یک کانال تلفنی استفاده کند یا آنکه به پایگاه اینترنتی شما مراجعه کرده و حتی خرید خود را به‌صورت آنلاین انجام دهد، اما حتی اگر این امکان حیاتی برای آنها هم فراهم شده است، باید بتوان میزان رضایت آنها و همچنین موفقیت اقدامات بازاریابی را ارزیابی کرد. همواره راهی برای بهبود عملکرد بازاریابی وجود دارد و کسب بازخورد برای بهبود عملکرد، بسیار مهم است. این موضوع را هم در نظر داشته باشید که مخاطبان شما باید به راحتی بتوانند از دریافت پیام‌های بیشتر شما انصراف دهند. ارائه این گزینه، به معنای احترام گذاشتن به خواسته‌های آنها و نشان‌دهنده حرفه‌ای بودن شما است.

درباره ی تیم تحریریه مجله ایده پردازی

مطلب پیشنهادی

فرق بین تحقیقات بازار و تحقیقات بازاریابی

بخش تحقیقات بازار فعالیتی است که مشتریان و خرید و فروش را از طریق داده …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *