خانه / بازاریابی / عوامل تاثیر گذار بر کسب و کار الکترونیک

عوامل تاثیر گذار بر کسب و کار الکترونیک

عوامل و شرایط بسیار گوناگونی برکسب و کار شما تاثیر گذار هستند که باید تک تک آنها مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید شرایط مناسبی را برای خود شکل دهید. با گذشت زمان کسب و کارها شکل الکترونیک به خود میگیرند و باید حتما در مورد آنها اطلاعات کافی داشته باشید. در ادامه در مورد عوامل تاثیر گذار بر کسب و کار الکترونیک بیشتر خواهیم گفت.

یکی از مواردی که در مورد بازاریابی مهم است استفاده از کسب و کار الکترونیک می باشد. شرایط مهم دیگر در کسب و کار الکترونیک وجود شبکه ارتباطی قوی همراه با اطمینان بالاست. دسترسی به پهنای گروه بالاتر در آزادگی هیچ کدام از بنگاهها نیست. پهنای باند قسمتی از زیرساختهای نهادینه شده توسط دولت است. هرقدر این قطر برتر باشد، حجم وسرعت اطلاعاتی که ردوبدل می کند زیادتر خواهد بود. از این رو با درنظر گرفتن نقش مهمی که این عامل می تواند در مکان فعالیت ها شبکه با توان بالا داشته باشد، خصوصی سازی و مراسم زدایی خدمات ارتباطی به منظور تکثیر کارایی در سیستم تلفن در کشورهای در حال ترفیه یافته و رونق یافته حالت تاکید جای می گیرد.

کسب و کار مدرن
متغیرهای رفتاری بسان مقیاس تبحر نیروی انسانی بنگاهها، حجم سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه و نرخهای دستمزد، از عوامل مهمی هستند که در تصویب کسب و کار الکترونیک توسط بنگاهها موثرند. هرقدر بنگاه تجاری در سطح بین‌المللی از نیروی انسانی متخصص بیشتری برخوردار باشد و ماخذها بیشتری را به تاثیر گذاری اختصاص دهد، موقعیت بهتــــــری در جذب و قبول کسب و کار الکترونیک دارد.

کسب و کار موفق
قدرت معامله شریکی مردم که با سطح درآمد و رفاه اقتصادی منطقه مشخص می‌شود، نقش مهمی بر پیروزی در کسب و  کار دارد.در هنگام رکود اقتصادی، با توجه به کاهش توانایی خرید افراد و عدم رغبت به سرمایه گذاری، کسب و کارها با واکنش منفی مواجه می‌شوند.در اقتصاد معیشتی بیشتر افراد با کشاورزی درگیر هستند، مرتبه خود را مصرف می‌کنند و مابقی را با کالاها و خدمات سهل معاوضه می‌کنند.

کسب و کار مدرن
دهه نود میلادی دهه پدیدار شدن کسب و کارهایی بود که به کسب و کارهای دات کام نامدار شدند. کسب و کارهایی که در تندیسه یک وب سایت راه اندازی می شوند تا به بهره برداری از فرصت هایی بپردازند که در اثر فناوری اینترنت رد شده است. توفیق و یا شکست این کسب و کارها نیز همچون دیگر گونه ها کسب و کارها متأثر از عوامل مختلفی است.

کسب و کار مدرن
تحقیقات نشان داده است که فقدان شناخت پایه ای کسب و کار، نداشتن طرح کسب و کار و یا ضعیف بودن آن، تبلیغ غیر مؤثر، تدارکات ناکافی، ناتوانی در برآورده سازی نیازهای مشتریان، استفاده نامتناسب از ماخذها مالی و کاهش تدریجی میل اعتماد گذاشتن به دادوستد الکترونیک و نیز رشد قارچی شرکت های اینترنتی و اعلام تغییر در اقدام خرید مشتریان، از مهم ترین دلایل شکست کسب و کارهای اینترنتی بوده است.

کسب و کار مدرن
از سوی دیگر کسب و کارهای اینترنتی موفق غالباً از نوع ترکیبی (حقیقی و مجازی) بوده اند که از زنجیره تأمین قوی و همچنین دامنه ای از مشتریان موجود خود بهره می بردند.

درباره ی سینا حسینی

مطلب پیشنهادی

تأیید سازماندهی مجدد سیستم فروش و بازاریابی توسط مایکروسافت

تأیید سازماندهی مجدد سیستم فروش و بازاریابی توسط مایکروسافت

مایکروسافت یکی از شرکت های بزرگ دنیا می باشد که در زمینه فناوری اطلاعات حرف …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *