خانه / بازاریابی / دیجیتال مارکتینگ، دنیای جدید بازاریابی

دیجیتال مارکتینگ، دنیای جدید بازاریابی

بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) یکی از روش های جدید بازاریابی می باشد که چند سالی ست رونق فراوانی یافته است. در هر کجا که حرف از بازاریابی باشد، دست کم یکی دوبار از مفاهیمی چون بازاریابی محتوایی، بازاریابی شبکه های اجتماعی، سئو و… صحبت می شود. طبیعی ست! چراکه دنیای دیجیتال (به خصوص دنیای آنلاین) اطراف ما بسیار شلوغ شده و روز به روز در حال گسترده شدن جمعیت آن است.

در چنین شرایطی هر بازاریاب به این فکر می کند که چطور می تواند پیام خود را در معرض توجه مخاطبان پرجمعیت خود در دنیای دیجیتال باشد. از این رو بازاریابی دیجیتال به یکی از مهمترین مسائل روز هر کسب و کاری تبدیل شده است و می توان گفت که امروزه دیجیتال مارکتینگ، دنیای جدید بازاریابی است.

دیجیتال مارکتینگ، دنیای جدید بازاریابی
دیجیتال مارکتینگ، دنیای جدید بازاریابی

تعریف دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال به روش هایی از بازاریابی می گویند که در آن از یک ابزار، روش یا رسانه دیجیتالی استفاده می شود. عمدتا بازاریابی دیجیتال را با بازاریابی اینترنتی یکسان می دانند (که در عمل هم تقریبا همین است) اما این دو با یکدیگر فرق دارد. برای مثال استفاده از بیلبوردهای دیجیتالی یا تبلیغات پیامکی (خوب یا بد) روش هایی دیجیتالی در زمینه بازاریابی هستند اما هیچکدام لزوما آنلاین نیستند!

از طرفی آژانس دیجیتال مارکتینگ یک شرکت است که خدمات بازاریابی دیجیتال را برای کسب و کارها بنا به نیاز آن ها ارائه می دهد. مانند شرکت آویژه.

صورت های مختلف دیجیتال مارکتینگ

روش های دیجیتال مارکتینگ عمدتا به ۴ روش معروف زیر تقسیم می شوند که بیشتری کاربرد و محبوبیت را در میان بازاریاب ها دارند:

بازاریابی محتوایی

روشی که در آن از محتوا برای بازاریابی استفاده می کنند. به این صورت که محتوای مورد نیاز مخاطب را در اختیار او قرار داده و سعی در جلب اعتماد او می کنیم.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی، استفاده از شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام و… برای تحقق اهداف بازاریابی که شامل فعالیت در این شبکه ها (تولید اصولی محتوا در آن ها) و بخش Promotional آن که عمدتا فعالیت های تبلیغاتی را شامل می شوند می باشد.

سئو (SEO)

سئو یا بهینه سازی موتورهای جست و جو روشی ست که در آن سعی می کنید تا در جست و جوی عبارات و کلماتی که مربوط به کسب و کار شماست، در بالاترین رتبه ها قرار بگیرید. برای مثال یک آژانس مسافرتی هستید؛ به یک شرکت ارائه دهنده خدمات سئو مراجعه می کنید و از او می خواهید تا وب سایت شما در نتایج نخست جست و جوی عبارت “تور دبی” در گوگل باشد. بعد از اینکه رتبه شما محقق شد، مخاطبان بسیار هدفمندی را جذب خود خواهید کرد.

سئو (SEO)
سئو (SEO)

بازاریابی ایمیلی

این روش یکی از به صرفه ترین روش های بازاریابی دیجیتال و حتی به طور کلی بازاریابی می باشد. به نسبت هزینه ای که در بازاریابی ایمیلی می کنید، بازدهی بسیار قابل توجهی از این روش به دست خواهید آورد.

منبع: http://www.e-idea.ir

 

 

درباره ی تیم تحریریه مجله ایده پردازی

مطلب پیشنهادی

دنیای بزرگ و عجیب دیجیتال مارکتینگ

دنیای بزرگ و عجیب دیجیتال مارکتینگ

همه ما به این موضوع واقف هستیم که کسب و کارهای امروزی با گذشته بسیار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *