خانه / بازاریابی / انتخاب رنگ مناسب برای کمپین بازاریابی

انتخاب رنگ مناسب برای کمپین بازاریابی

تحقیقات نشان داده است گزینش رنگ کم قیمت در محیط کار روی خلق‌وخو و میزان بهره‌وری تأثیر مثبت می‌گذارد و روانشناسی رنگ ابزاری جراتمند برای بازاریابان است. ۹۰ درصد فرمان فرمایش مردم در مورد ناف دل مرکز به رنگی که برای ارائه‌ی آن مصرف شده مناسبت دارد و ایضاً ۸۵ درصد مردم مبنای خرید را رنگ محصولات قرار می‌دهند. به همین دلیل آزادگی رنگ رخیص در طرح ریزی گرافیکی، اینفوگرافی، شبکه‌های اجتماعی و طرح ریزی صفحه‌ی فرود تأثیر اضافی روی نمونه و غیراستاندارد مشغول شدن مخاطبان و فروش محصولات دارد. در ادامه در مطلب بازاریابی در مورد انتخاب رنگ مناسب برای کمپین بازاریابی بیشتر صحبت می کنیم.

انتخاب رنگ مناسب برای کمپین بازاریابی

هر برندی از رنگ‌های خاص و ثابت در طراحی‌های خود مصرف می‌کند که حسب معمول همین رنگ‌ها را در کمپین‌های بازاریابی به کار می‌برد. اما آگاهی از روانشناسی رنگ در بازاریابی کمک می‌کند اختیار بهتری در بخش‌های خاص از محتوای بصری داشته باشید. در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت به معرفی اغلب مواردی می‌پردازیم که کمک می‌کنند رنگ کمپین بازاریابی را با دقت بیشتری برگزینی کنید و نتیجه‌ی بهتری از بازاریابی محتوا بگیرید.

شفافیت و خوانایی

بهترین رنگ‌ها، رنگ‌هایی هستند که خوانایی زهدان مضمون را تعهد کنند. این یعنی رنگ‌هایی که آزادی می‌کنید باید تشت نسبی با یکدیگر داشته باشند. به‌عنوان مثال استعمال از دو رنگ سفید و خاکستری روشن در کنار هم کم بها نیست و خوانایی متن را بنیان می‌آورد. از طرف دیگری از رنگ‌هایی با تضاد بالا مالوف آبی و نارنجی نیز نباید در کنار هم کاربرد کرد.

رنگ‌هایی که استفاده می‌کنید باید برای همه‌ی مردم دل پذیر باشد. ۸ درصد اکابر و ۰.۵ درصد زنان در شمال فرانسه به نوعی کوررنگی تصادم هستند که تشخیص رنگ سبز و قرمز برایشان غامض است. برای هدف قرار دادن قشر وسیعی از مردم بهتر است از ترکیب چنین رنگ‌هایی حذر کنید.

رنگ‌ها نشان دهنده‌ی پرستیژ هستند

رنگ‌ها با مشتری‌ها پیوستگی راسخ می‌کنند بدین سبب هرقدر آزادگی رنگ محتوای بصری با دقت بیشتری انجام شود، تأثیر بهتری روی شنونده می‌گذارد. تفویض اجازه تصرف رنگ بستگی به تصویری دارد که می‌خواهید از برندتان در ذهن مخاطب مقیم آرام شود. به یاد داشته باشید که زهدان مضمون نیز ابهت دارد، گاهی روزگار رنگ هر بخش از وسط جوف رحم بر اساس مخاطبانی که هدف قرار می‌دهد انتخاب می‌شود یا به پلتفرمی ارتباط دارد که اندرون در آن به اشتراک گذاشته می‌شود.

انتخاب رنگ مناسب برای کمپین بازاریابی

رنگ نارنجی

رنگ نارنجی نشان دهنده‌ی گرما و مراوده است و طبق معمول در ذهنمان آن را به نور و هور و ماهتاب ربط می‌دهیم. به این مناسبت پس بسیاری از برندهای B2C (تجارت شرکت با مشتری) آمخته آمازون از این رنگ استفاده می‌کنند. در مورد رنگ زرد نیز روانشناسی مشابهی وجود دارد.

رنگ آبی در عین حال آرامش‌بخش بوده و نشان‌دهنده‌ی خرد، قدرت و اعتماد است به همین دلیل معمولا در برندهای B2B (تجارت شرکت با شرکت) مورد کاربرد قرار می‌گیرد. اگر دقت کرده باشید روشن ضمیر می‌شوید اکثر برندهایی که با پول یا تندرستی مردم در مراوده هستند مثل هماهنگ Visa و PayPal از رنگ آبی مصرف می‌کنند.

لوکس بودن

رنگ‌های خنثی معتاد خواهر شبیه سفید، نقره‌ای و مشکی توسط وفور و کمی از برندهای لوکس که می‌خواهند تردی و وصله زینت را با سبک طراحی مینیمالیستی (ساده) معاشر کنند استفاده می‌شود. به‌عنوان مثال رنگ مشکی نشان دهنده‌ی کمال و قدرت است و توسط برندهای لوکسی مالوف Ralph Lauren و Moët & Chandon استفاده می‌شود. رنگ بنفش نشان‌دهنده‌ی وفاداری است و انتخاب خوبی برای برندهایی با روابط لوکس است.

اما اگر می‌خواهید به‌عنوان برندی در توانایی و سرگرم‌کننده شناخته شوید بهتر است از رنگ‌های روشن و شاد استعمال کنید. مردم، رنگ قرمز را متذکر توان می‌دانند درحالی‌که رنگ زرد، نشان‌دهنده‌ی شادی و خوش‌بینی بوده و رنگ سبز، نشان‌‌دهنده‌ی عزت و دوستی است. اگر می‌خواهید ثمره یا خدماتتان چنین احساسی را در برجیس ایجاد کند بهتر است از این رنگ‌ها استعمال کنید.

انتخاب رنگ مناسب برای کمپین بازاریابی

رنگ‌های امروزی یا کلاسیک

رنگ‌های سفید و نقره‌ای در لوگوی برند، مثل هماهنگ اپل، تسلا، زارا احساس و مجازی امروزی را به برجیس القا می‌کنند. برای برندهایی که قصد دارند در صنعت خود حرف اول را بزنند، مدرن و پیشرفته به نظر الحاق اضافه مهم است. به همین دلیل بسیاری از شرکت‌های فناوری از این رنگ مصرف می‌کنند.

درحالی‌که رنگ بنفش به دلیل سابقه‌ی تاریخی، صوری کلاسیک دارد. به همین نسق رنگ مشکی استفاده شده در فراوانی از برندهای نوین قرین Chanel کلاسیک است و طمانینه و آشوب و آزمودگی را نشان می‌دهد.

درباره ی تیم تحریریه مجله ایده پردازی

مطلب پیشنهادی

دنیای بزرگ و عجیب دیجیتال مارکتینگ

دنیای بزرگ و عجیب دیجیتال مارکتینگ

همه ما به این موضوع واقف هستیم که کسب و کارهای امروزی با گذشته بسیار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *