خانه / بازاریابی / بازاریابی اذنی به روش آمازون

بازاریابی اذنی به روش آمازون

Amazon.com پس از کسب اجازه از مشتریها با استفاده از نرم افزار­های مدرن و پایگاه داده­ها، عادات و علایق خرید آنها را دریابی کرده و بر این اساس پیام­های تبلیغاتی مورد علاقه­ی هر فردرا برای وی ارسال می­کند. هر بار که یکی از مشتری­ها، محصولی را از این سایت تهیه کند، نام ه­ای الکترونیکی شامل اطلاعات مرتبط با سایر کالا­ها در همان رده­ی محصول دریافت می­ کند. با مقاله بازاریابی اذنی به روش آمازون همراه باشید.

این شرکت همچنین با ارسال پست الکترونیکی دوره­ای، محصولات جدید، تخفیف­ها و سایر پیشنهادهای متناسب با نیازها و علایق فرد را در اختیارش قرار می­دهد. هر پست الکترونیکی منحصربه­فرد است و با خرید­های گذشته و ترجیحات مشخص تک­تک مشتری­ها متناسب است.

بازاریابی اذنی یکی از شیوه­ های توسعه و تعمیق «گفتگو با مصرف­ کننده» است با وجود این، یکی از نقاط ضعف این روش از بازاریابی، این فرض است که مصرف کننده به خوبی و درستی «می­داند چه­چیزی را می­خواهد» در حالی که در بسیاری از موارد مصرف­کنندگان، ترجیحات و علایق مبهم، آشفته و گنگی دارند و قادر نیستند به درستی آن را بیان کنند. براین اساس بازاریابان باید در چنین مواردی ابهام و سردرگمی مصرف کننده را تشخیص داده و دریابند که آیا او نیاز به یاری و کسب نکات راهنما برای انتخاب و تصمیم نهایی خود و شکل­گیری علایق و ترجیحات خود دارد یا خیر؟ در چنین شرایطی استفاده از واژه­ی «بازاریابی مشارکتی» مناسب­تر است، زیرا در این حالت بازاریابان و مصرف­کنندگان نیازمند مکاری و مشارکت با یکدیگر هستند تا دریابند چگونه شرکت می­تواند به بهترین شکل خواسته­ها و اهداف مصرف­کننده را ارضا کند.

درباره ی تیم تحریریه مجله ایده پردازی

مطلب پیشنهادی

دنیای بزرگ و عجیب دیجیتال مارکتینگ

دنیای بزرگ و عجیب دیجیتال مارکتینگ

همه ما به این موضوع واقف هستیم که کسب و کارهای امروزی با گذشته بسیار …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *