خانه / بازاریابی / بازاریابی اذنی به روش آمازون

بازاریابی اذنی به روش آمازون

Amazon.com پس از کسب اجازه از مشتریها با استفاده از نرم افزار­های مدرن و پایگاه داده­ها، عادات و علایق خرید آنها را دریابی کرده و بر این اساس پیام­های تبلیغاتی مورد علاقه­ی هر فردرا برای وی ارسال می­کند. هر بار که یکی از مشتری­ها، محصولی را از این سایت تهیه کند، نام ه­ای الکترونیکی شامل اطلاعات مرتبط با سایر کالا­ها در همان رده­ی محصول دریافت می­ کند. با مقاله بازاریابی اذنی به روش آمازون همراه باشید.

این شرکت همچنین با ارسال پست الکترونیکی دوره­ای، محصولات جدید، تخفیف­ها و سایر پیشنهادهای متناسب با نیازها و علایق فرد را در اختیارش قرار می­دهد. هر پست الکترونیکی منحصربه­فرد است و با خرید­های گذشته و ترجیحات مشخص تک­تک مشتری­ها متناسب است.

بازاریابی اذنی یکی از شیوه­ های توسعه و تعمیق «گفتگو با مصرف­ کننده» است با وجود این، یکی از نقاط ضعف این روش از بازاریابی، این فرض است که مصرف کننده به خوبی و درستی «می­داند چه­چیزی را می­خواهد» در حالی که در بسیاری از موارد مصرف­کنندگان، ترجیحات و علایق مبهم، آشفته و گنگی دارند و قادر نیستند به درستی آن را بیان کنند. براین اساس بازاریابان باید در چنین مواردی ابهام و سردرگمی مصرف کننده را تشخیص داده و دریابند که آیا او نیاز به یاری و کسب نکات راهنما برای انتخاب و تصمیم نهایی خود و شکل­گیری علایق و ترجیحات خود دارد یا خیر؟ در چنین شرایطی استفاده از واژه­ی «بازاریابی مشارکتی» مناسب­تر است، زیرا در این حالت بازاریابان و مصرف­کنندگان نیازمند مکاری و مشارکت با یکدیگر هستند تا دریابند چگونه شرکت می­تواند به بهترین شکل خواسته­ها و اهداف مصرف­کننده را ارضا کند.

درباره ی تیم تحریریه مجله ایده پردازی

مطلب پیشنهادی

انتخاب رنگ مناسب برای کمپین بازاریابی

انتخاب رنگ مناسب برای کمپین بازاریابی

تحقیقات نشان داده است گزینش رنگ کم قیمت در محیط کار روی خلق‌وخو و میزان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *