خانه / برندینگ / برندینگ ایرلاین های بزرگ، به زبان ساده

برندینگ ایرلاین های بزرگ، به زبان ساده

حتما شما هم تا بحال اسم شرکت های هواپیمایی معروف همچون امارات(Fly Emirates)، اتحاد(Etihad Airways)، ایرفرانس(Air France)، قطریه(Qatar Airways) و… را شنیده اید و آنها را بعنوان برترین ایرلاین های حال حاضر دنیا می شناسید. اگر دقت کرده باشید تقریبا کمتر کسی وجود دارد که نداند لوگو این شرکت های هواپیمایی یا رنگ غالب بکار برده در آنها چیست. درواقع باید گفت مدیران و دست اندرکاران این شرکت های معروف، به خوبی توانسته اند از پس پروژه برندسازی این ایرلاین ها بر بیایند.

برندینگ هواپیمایی ها

شما بدون آنکه خودتان هم متوجه شوید در معرض پروسه برندینگ ایرلاین های بزرگ قرار گرفته اید. برای مثال هواپیمایی امارات را در نظر بگیرید. هنگام تماشای بازی فوتبال تیم باشگاهی رئال مادرید وقتی دوربین تلویزیونی یک بازیکن را از نزدیک نمایش می دهد، ناخودآگاه چشمتان به نوشته روی پیراهن این بازیکن می افتد که روی آن با فونتی خاص و زیبا نوشته شده است:Fly Emirates

شعار Fly Emirates بر روی پیراهن تیم رئال مادرید
شعار Fly Emirates بر روی پیراهن تیم رئال مادرید

این نوشته را می توانید روی پیراهن تیم باشگاهی شهر پاریس هم مشاهده کنید. یا مثلا بازیکنان تیم فوتبال منچسترسیتی انگلستان هم پیراهنی به تن دارند که روی آن نوشته شده است: Etihad Airways

نشان هواپیمایی اتحاد بر روی پیراهن منچستر سیتی

حتما نوشته روی پیراهن تیم محبوب بارسلونا را هم می دانید! اینگونه تبلیغات تنها در حوزه ورزش وجود ندارد، شما هر روز با این تبلیغات در محیط اطراف تان آشنا می شوید (البته نه در ایران!). مورد دیگری که می توان به آن اشاره کرد در ارتباط با رنگ بکار بده شده در این ایرلاین هاست. مثلا همه شما هواپیمایی قطریه را با رنگ بنفش می شناسید، البته منظورمان در مورد لوگو و رنگ صندلی ها و ترکیبات داخلی هواپیماست. هواپیمایی لوفت هانزا نیز با رنگ آبی و زرد که البته آبی رنگ غالب است، برای عموم شناخته شده است.

این پروژه برندسازی همراه با تعهداتی که این ایرلاین ها به مسافران خود داده اند و طبیعتا همه آنها هم عملی می شوند، باعث شده که هر وقت شخصی برای تهیه بلیط هواپیما به وب سایت های  خرید اینترنتی بلیط (مانند SkySkanner) مراجعه می کند، بدون درنگ در همان ابتدا دنبال بلیط های این شرکت های هواپیمایی بگردد. این شرکت ها همواره به تعهدات خود که شامل عدم تاخیر در پرواز، تضمین کیفیت غذاها، پاسخگویی بی نقص مهماندارن به احتیاجات مسافران، حمل بار رایگان و… می شود، عمل کرده اند. اما متاسفانه شما نمی توانید این موارد را در ایرلاین های ایرانی مشاهده کنید. متاسفانه کمتر پروازی در داخل کشورمان وجود دارد که دارای تاخیر در پرواز نباشد. درباره هزینه های حمل بار هم که بهتر است حرفی نزنیم (!)، حال کیفیت غذاها و صندلی های هواپیماها بجای خود!

راحتی در پرواز با هواپیما

امیدواریم شرکت های ایرانی هم گامی در جهت بهتر شدن وضعیت پروازهای خود و در نتیجه تبدیل شدن به برندی موفق گام بردارند؛ خصوصا شرکت هواپیمایی “ایران ایر” که برندی بین المللی بوده و با توجه به خریدهای جدید اخیر خود می بایست بیشتر به فکر عملی کردن تعهداتش باشد.

امیدواریم شرایط به گونه ای پیش برود که وقتی مردم به وب سایت های خرید اینترنتی بلیط مراجعه می کنند، بجای خرید بلیط های شرکت های خارجی از ایرلاین های داخلی خودمان به تهیه بلیط اقدام نمایند. این امر موجب کاهش خروج ارز از کشور بوده، و حتی می توان امید به این داشت که مسافران خارجی هم برای جا به جایی های خود، از هُما استفاده کنند.

منبع: http://e-idea.ir

 

 

 

 

حتما شما هم تا بحال اسم شرکت های هواپیمایی معروف همچون امارات(Fly Emirates)، اتحاد(Etihad Airways)، ایرفرانس(Air France)، قطریه(Qatar Airways) و... را شنیده اید و آنها را بعنوان برترین ایرلاین های حال حاضر دنیا می شناسید. اگر دقت کرده باشید تقریبا کمتر کسی وجود دارد که نداند لوگو این شرکت های هواپیمایی یا رنگ غالب بکار برده در آنها چیست. درواقع باید گفت مدیران و دست اندرکاران این شرکت های معروف، به خوبی توانسته اند از پس پروژه برندسازی این ایرلاین ها بر بیایند. شما بدون آنکه خودتان هم متوجه شوید در معرض پروسه برندینگ ایرلاین های بزرگ قرار گرفته اید.…

User Rating: 4.5 ( 1 votes)

درباره ی تیم تحریریه مجله ایده پردازی

مطلب پیشنهادی

برندی آشنا به نام دولچه و گابانا

برندی آشنا به نام دولچه و گابانا

امروزه دنیای مد و پوشاک بسیار جذاب و زیبا به نظر می رسد که رقابت …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *