خانه / برندینگ / تاریخچه شکل گیری برند دیزل

تاریخچه شکل گیری برند دیزل

یکی از برند هایی که ممکن است برای شما خاطره انگیز باشد برند دیزل می باشد که تا به حال تا حدی بسیار زیادی از این برند مصرف کرده اید برای همین منظور بد نیست که از چگونگی شکل گیری و پیشرفت این برند معروف در حیطه برندینگ بیشتر بدانید. امروز در مجله ایده پردازی قصد داریم که شما را با تاریخچه شکل گیری برند دیزل آشنا سازیم.

بنیانگذار دیزل، رنزو روسو نتیجه سال ۱۹۵۵ در ایتالیا است. وی در دبیرستان دانش فنی صنعت بافندگی درس خواند و پس از فارغ التحصیلی در سال ۱۹۷۵ به تولید پوشاک روی آورد. روسو در سال ۱۹۷۸ به همراه چند تولیدکننده دیگری منطقه‌اش برند دیزل را خلق کرد. او در سال ۱۹۸۵ با خرید سهم سایر شرکا دیزل را به همگی در اختیار گرفت. رنزو علت گزینش نام دیزل را آسان فهم بودن آن، اجرا یکسان آن در سراسر دنیا و حس خاکی بودن به واساطه آن اعتراف داشته است
با گرایشی که پس از آن در روسو ساختن شد، وی اولین  شلوار  جین خود را دوخت. این رویداد در دهه ۷۰ میلادی می افتاد؛ در دنباله ای که شلوارهای دم پا عریض خیلی در چشم بودند. قطر دم پای شلوار روسو ۴۲ سانتی متر بود و این شکل تازه با استقبال دوستان وی پیش رو شد، طوری که روسو از همه آنها سفارش دوخت گرفت.

برند معرف دیزل
همان شلوار دم پا وسیع و توجه اطرافیان، روسو را بر آن داشت تا با قرض قبض مبلغی از پدرش، ۴۰ درصد بهره ها شرکتی که در آن لحظه درآنجا کار می کرد را بخرد. این شرکت که مولتکس نام داشت بعدها به دیزل دگرسانی نام داده شد.
تا سال ۱۹۸۵، روسو بهره ها شریک مالی خود آدریانو گلد اشمید (یکی از پیشگامان عرصعه پوشاک جین) را معامله و شخصا رهبری شرکت را در دست گرفت. در همان هنگام وی با شعار جین های لوکس و باکیفیتِ سنگ شور بازار فرانسه و آمریکا را تصرف کرد. پوشاکی سنگ شور و در شکل کهنه که در دهه ۸۰ و ۹۰ با خوش آمد چشم گیری همنشین بود.

برندی به نام دیزل
دیزل در حال حاضر در بیش از ۸۰ کشور تلاش می‌کند و در حدود ۳۰۰ برند زیر آلبوم دارد. این شرکت اکنون در حدود ۵/۱ میلیارد دلار درآمد دارد. اکثر این سود از خرید دنیم (که نوعی جین است) و دیگر کالاهای پرفروش از جمله طیف گسترده و نیکبخت اسباب جانبی و لباس‌های کودک به دست آمده است. اضافه بر این نمایندگی‌ها، محصولات دیزل در بیش از ۵۰۰۰ بوتیک دیگر عرضه می‌شود که از این میان ۳۰۰ مغازه برند دیزل را یدک می‌کشند.

برندی به نام دیزل
بزرگ‌ترین مغازه کنونی در میلان ایتالیا جای دارد. دیزل شرکتی دنیایی و چند فرهنگی است و فعالیت می‌کند تا جای ممکن تیم کارکنان خود را از بین فرهنگ‌های جوراجور انتخاب کند. رهبری نیروی انسانی دیزل نیز قرین شیوه‌های کاری این شرکت، نوآورانه و به دور از قراردادها و تشریفات سنتی است.

برند معرف دیزل
همچنین این شرکت با پناه از پروژه‌های یکسان از جمله مسابقه نوا آرامش دیزل توجه خود را به تاکید بر خلاقیت جوانان معطوف کرده است و به عنوان شریک سازمان بین‌المللی تقویت از استعدادهای روشن در زمینه‌های مختلف آشنا شده. دیزل حمایت دایره خیرات ایدز «لایف بال» در سال -۲۰۰۶  و جشن فیلم ساندنس از خود نشان داد.

درباره ی تیم تحریریه مجله ایده پردازی

مطلب پیشنهادی

معرفی برند لاکوست

معرفی برند لاکوست

در دنیا، برند های بسیاری زیادی وجود دارد که دارای جذابیت بسیار بالایی هستند و …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *