خانه / برندینگ / اصول و مفاهیم برندینگ / پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی چیست؟

پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی چیست؟

حتما تا کنون با این مساله رو به روشده اید که  افرادی را ببینید که در شغل خود از اعتبار، ابرو ، شهرت و شخصیت بالایی برخورارند. نام این افراد در شغل خود مانند یک برند معروف عمل می کند.  در واقع کار پرسونال برندینگ این است که ویژگی های یک برند را در یک فرد قرار می دهد و کارشناسان و هر کس دیگری می تواند از این طریق در زمینه کاری خود همچون یک برند و نام تجاری صاحب سبک و مشهور شوند.

چطور یک پرسونال برند داشته باشیم؟

گسترش ارتباطات به سهولت داشتن یک پرسونال برند کمک شایانی کرده است کافی است یک پروفایل در فیسبوک، Linkedin، وبلاگ شخصی و… داشته باشید تا با یک سرچ  کوچک در گوگل نامتان را پیدا کنید. حتی اگر  یک بار نامتان در یکی از خبرگذاری های کشوری و خارجی آمده باشد نیز با یک سرچ کوچک اطلاعات مربوط به شما در گوگل پیدا خواهد شد. در این صورت شما یک پرسونال برند دارید که حالا باید برای بهبود کیفیتش تلاش کنید.  اگر چه ممکن است رو به رو شدن با این واقعیت ذهنیت شما را از یک برند خراب کرده باشد اما حقیقت این است که ما هر کدام فعالیت خود برای کسب درآمد و متقابلا پرسونال برند خود را داریم بدون این که لازم باشد یک شرکت بزرگ با هزینه های هنگفت مربوط به بازار یابی در اختیار ما باشد.

پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی
پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی

برای داشتن یک پرسونال برند خوب چه کنیم؟

قبل از هر چیزی باید بدانید برندی که در ذهن مخاطب بار منفی داشته باشد مسلما موفق نخواهد بود پس باید سعی کنید چهره ای مثبت از پرسونال برند خود در ذهن مخاطبمان بسازید. برای این کار رعایت سه نکته الزامی است.

پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی
پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی

۱) شفاف سازی خواسته:

سعی کنید مخاطب را گیج نکنید، یک پیام روشن و واضح بسیار کار آمد تر از چندین پیام مبهم و گیج کننده است. سعی کنید یک هدف  و یک شعار اصلی برای پرسونال برند خود انتخاب کنید و در جهت بهبود و گسترش همین هدف تلاش کنید.

۲) در دنیای مجازی یک دست باشید:

این شعار به این معنی است که سعی کنید شعاری که برای برند خود انتخاب کرده اید را در هر  جایی که یک صفجه مجازی دارید یکی کنید. این یکی بودن هم چشم نواز و هم گوش نواز است و به کار تبلیغاتی شما بسیار کمک می کند.

پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی
پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی

۳) سعی کنید شعارتان چیزی باشد که به آن معروفید:

در این قسمت شما باید سعی کنید در حداقل کلمات خودتان را معرفی کنید. مثلا در ده کلمه سوال که هستید؟ پاسخ دهید. در مساله برندینگ و پرسونال برندینگ این خیلی مهم است که مردم شما یا برند شما را با کدام ویژگی بشناسند.

با رعایت این مسائل کوچک که بیشتر از اینکه لازم باشد در مورد آن ها دانش داشته باشید باید آن ها را در وجود خودتان و دیگران بشناسید می توانید یک برند شخصی موفق و ممتاز داشته باشید.برندی که بدون داشتن امکانات یک شرکت بزرگ شما را در راه رسیدن به هدفتان یاری کنید. چرا که امروزه ارتباطات و شناخته شدن در کار  بسیار در کسب موفقیت مهم است.

منبع: http://e-idea.ir/

 

 

درباره ی تیم تحریریه مجله ایده پردازی

مطلب پیشنهادی

اصول و نحوه نام گذاری برند

اصول، اهمیت و نحوه نامگذاری یک برند

انتخاب نام برند یا نامگذاری برند یکی از انتخابهای بنیادین است، زیرا اغلب، نقش اصلی …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *