هویت بصری برند

هویت بصری برند یا Visual Brand Identity که یکی از مهم ترین اصول و مفاهیم برندینگ است، به مجموعه ای از ساختار ها و باید ها و نباید ها با توجه به هویت برند گفته می شود. در واقع وقتی یک برند قصد وارد شدن به بازار را دارد اگر به طور سیستماتیک از نظر بصری منسجم و یکپارچه نباشد ، به طور حتم دوامی نخواهد داشت. در این زمینه می توان از شرکت های حرفه ای کمک گرفت. شرکت ادریس یکی از این شرکت ها است که به مدد کارکنان خلاق و سبک متمایز خود به ارائه هویت بصری برند تخصصی و علمی می پردازد.

هویت بصری برند
هویت بصری برند

این شرکت با توجه به اندازه سازمان و استراتژی مورد استفاده آن ها یکی از ۵ پیکیج تخصصی خود را ارائه می دهد که در ادامه به معرفی هر کدام می پردازیم.

  • پکیج C

این پکیج با ۳۵ آیتم مورد نیاز هر شرکتی است که تازه می خواهد فعالیت خود را آغاز نماید. در واقع حداقل هویت بصری است که هر برندی باید آن را داشته باشد. در نتیجه شرکت های کوچک و شرکت های تازه تاسیس باید از آن استفاده نمایند.

  • پکیج B

این پکیج مکمل پکیج قبلی است و آیتم های بیشتری و در حدود ۹۰ آیتم دارد. شرکت هایی که موضوع بسته بندی و ارتباط با مخاطب برایشان نسبت به گروه قبلی مهم تر است ، شرکت هایی با اندازه متوسط و شرکت هایی که فعالیت هایشان به صورت B2B است از شرکت هایی هستند که این بسته برایشان مناسب است.

  • پکیج A

این پکیج با دارا بودن تمام اقلام مورد نیاز هویت بصری ، ۱۵۰ آیتم ، یک پکیج کامل است. سازمان های بزرگ با تعداد مشتریان زیاد و رقبای جدی ، سازمان هایی که در آینده نیاز به تبلیغات در سطح های ATL , TTL و BTL دارند، سازمان هایی که نیاز به طراحی مجدد خود دارند و به طور کلی برند هایی که باید به صورت حرفه ای و تخصصی در مقابل رقبایی خود عمل نمایند به یک هویت بصری منسجم احتیاج دارند.

  • پکیج A+

این پکیج که مناسب سازمان هایی است که نسبت به برند رویکرد حرفه ای دارند و قصد دارند تا علاوه بر موارد هویت بصری از اصول آن نیز پیروی نمایند، شامل ۲۰۰ آیتم می شود. دو قسمت هویت مفهومی برند و پکیج A هویت بصری سازمانی از قسمت های تشکیل دهنده این پکیج هستند.

هویت بصری برند
نمونه هویت بصری، شرکت Valors
  • برند بوک

برند بوک با ۲۵۰ آیتم، برای شرکت هایی مناسب است که می خواهند شرکت ادریس کل هویت سازی را برایشان انجام دهد. این پکیج ۴ مرحله اصلی به شرح زیر دارد :

  • هویت استراتژیک برند
  • هویت مفهومی برند
  • هویت بصری برند
  • هویت کلامی برند

درباره ی تیم تحریریه مجله ایده پردازی

مطلب پیشنهادی

اصول و نحوه نام گذاری برند

اصول، اهمیت و نحوه نامگذاری یک برند

انتخاب نام برند یا نامگذاری برند یکی از انتخابهای بنیادین است، زیرا اغلب، نقش اصلی …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *