خانه / برندینگ / آشنایی با نماد اعتماد الکترونیکی

آشنایی با نماد اعتماد الکترونیکی

نماد اعتماد الکترونیکی چیست ؟
نماد اعتماد الکترونیکی چیست ؟

نماد اعتماد الکترونیکی چیست ؟

آشنایی با نماد اعتماد الکترونیکی و ضرورت اخذ آن برای فروشگاه های اینترنتی:

تائید فروشگاه های اینترنتی توسط یک موسسه ثالث تاثیر زیادی در جلب اعتماد مراجعه کنندگان خواهد داشت و مراجعه کننده از در امان ماندن اطلاعات خود ایمنی بیشتری احساس می نماید و حتی در صورت سوء استفاده از این اطلاعات می تواند برای شکایت به مراجع قانونی ذیصلاح مراجعه نماید

 

در واقع نماد اعتماد الکترونیکی مشخصه ای به منظور اعتماد سازی کاربران در هنگام مراجعه به سایتها و فروشگاه های اینترنتی می باشد. مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وظیفه اعطای نماد اعتماد الکترونیکی را بر عهده دارد .اعطاء این نماد بعد از دریافت کامل مشخصات و مدارک لازمه و تائید شرایط لازم، صورت می پذیرد .

 

تائید فروشگاه های اینترنتی توسط یک موسسه ثالث تاثیر زیادی در جلب اعتماد مراجعه کنندگان خواهد داشت و مراجعه کننده از درامان ماندن اطلاعات خود ایمنی بیشتری احساس می نماید و حتی در صورت سوء استفاده از این اطلاعات می تواند برای شکایت به مراجع قانونی ذیصلاح مراجعه نماید .

 

در قسمت روبرو لوگوی مخصوص نماد اعتماد الکترونیکی مشخص می باشد.

 

این نماد در بالای صفحه اصلی وب سایت فروشگاه های اینترنتی که موفق به اخذ نماد شده اند درج می شود.

ضرورت اخذ نماد اعتماد الکترونیکی :

 

با اعلام شرایط اخذ نماد اعتماد الکترونیکی (ای نماد) برای فروشگاه های اینترنتی توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت این طور می توان نتیجه گرفت که در جهت اعتماد سازی، بالا بردن ضریب امنیت، ساماندهی و رسمیت بخشی به فعالیت این فروشگاه ها و ایجاد رقابت سالم در کاهش قیمتها و ارتقای سطح کیفیت فروش کالا و ارائه خدمات مناسب به مصرف کنندگان خریدار از فروشگاه های اینترنتی اخذ نماد اعتماد الکترونیکی نه تنها لازم بلکه ضروری است.

 

با اخذ نماد اعتماد الکترونیکی از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی که گرفتن خود این نماد لازمه صدور پروانه کسب برای فروشگاه های الکترونیکی می باشد، اعتماد خریداران برای خرید از این فروشگاه ها افزایش می باید و با توجه به رعایت ضوابط قانونی و ثبت اطلاعات آنها در مراجع رسمی و در نهایت نظارت بر فروشگاه ها، مصرف کنندگان با اطمینان بیشتری نسبت به خرید کالا یا استفاده از خدمات اینترنتی اقدام خواهند نمود و با افزایش اطلاعات مصرف کننده برای استفاده از کالا و خدمات امکان وجود بازار کاذب قیمتها کاهش خواهد یافت.

 

به همراه نظام مندشدن فروشگاه های اینترنتی، تخلفات احتمالی در زمینه های کیفیت کالاها، امنیت در فروش، تحویل به موقع کالا، ضوابط بازپس گیری کالا و. . . کاهش و جلوگیری خواهد شد و حتی بخشی از فعالیت های خرده فروشی کشور در مبادلات داخلی به  اجراء در خواهد آمد.

 

در نمودار ترسیم شده در قسمت زیر، تفاوت نتیجه خرید از فروشگاههای اینترنتی دارای نماد اعتماد و فروشگاههایی که دارای این نماد نیستند نمایش داده شده است

درباره ی تیم تحریریه مجله ایده پردازی

مطلب پیشنهادی

برندی آشنا به نام دولچه و گابانا

برندی آشنا به نام دولچه و گابانا

امروزه دنیای مد و پوشاک بسیار جذاب و زیبا به نظر می رسد که رقابت …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *