خانه / برندینگ / مدیر برند کیست؟

مدیر برند کیست؟

امروزه اقتصاد و تجارت چنان گسترشی پیدا کرده است که در هر نوع کسب و کاری بیش از هزاران و یا میلیون ها نفر در جهان مشغول به کار هستند و همین امر شاید کار را برای کسانی که می خواهند تازه کسب و کاری را شروع کنند سخت کند چرا که آن ها باید نام خود را در میان کسانی به مردم به شناسانند که سال هاست با قدرت مشغول کار هستند. چه چیزی شما را در کسب و کارتان در میان آن هزاران نفر دیگر متمایز و شناس می کند؟ برند شدن نام تجارت  شما تنها راه سرشناس شدن است. برای آگاهی بیشتر در مورد برندینگ و برند شدن با این مقاله همراه شوید.

مدیر برند
مدیر برند

قبل از هر چیز باید با مفاهیمی مانند برند و مدیر برندینگ آشنا شوید تا بتوانید این شغل را به خوبی درک کنید و متوجه شوید که مدیر برند کیست. برند، نام مخصوص یک تجارت است، هر تجارتی نام مخصوص خود را دارد اما از آنجا که همه آن ها مانند ابرکرومبی و ورساچه و آدیداس و… معروف نمی شوند شما تنها مارک های معروف را به عنوان برند می شناسید. پس باید دانست چیزی که در میان عامه مردم به عنوان برند شناخته می شود در واقع معروف ترین برند ها هستند .

مدیر برند
مدیر برند

هر کسب و کار منظم و حرفه ای دارای یک مدیر برند است که بر تمامی مراحل آن کسب و کار نظارت می کند تا بتواند با روش های مختلف و با کمک بخش های مختلف یک تجارت مانند روابط عمومی ، تبلیغات و… برند خود را به یک برند شناخته شده تبدیل  کند.  مدیر برند باید از این مساله اطمینان حاصل کند که پیامی که از طریق تبلیغات به مردم منتقل می شود همان پیامی است که به بهترین صورت هدف و هویت وارزش  برند مورد نظر را به آن ها منتقل می کند. مدیر برند برای اطمینان از تمامی این مسائل به بخش ها و کسانی  مانند مدیران محصول، بخش بازاریابی، و پرسنل بخش تحقیقات بازاریابی و… نظارت می کند.

مدیران برند نیز مانند کارمندان دیگر ساعت معمول کاریشان از صبح تا بعد از ظهر است اما در مواقعی مانند زمانی که قرار است شرکت محصول جدیدی ارائه دهید، سمینار یا جلسه ای در راه است و یا تبلیغات گسترده ای برنامه ریزی شده است ساعت کاری مدیران برند نیز با اضافه کاری همراه می شود. علاوه بر این اضافه کاری ها در موارد زیادی مدیران برند باید کار خود را بیرون از شرکت انجام دهند، موقعیت های مختلف پخش محصول و اینکه کدام گروه از مردم بیشتر مایل به استفاده از برند مورد نظر هستند را زیر نظر بگیرند و از آژانس های تبلیغاتی مختلف که با آن ها همکاری می کنند بازدید کنند.

مدیر برند
مدیر برند

معمولا هر چقدر مدیران برند کارایی بیشتری در زمینه شناساندن محصول به افراد داشته باشند از حقوق و مزایای بیشتری برخوردار اند. مدیران برند برای موفقیت در کار خود باید از عوامل تاثیر گذار بیرونی و درونی بر کار خود آگاه باشند و سعی کنند شناختی نسبی نسبت به کار کنان شرکت داشته باشند تا بتوانند از تمامی پتانسیل های موجود در شرکت، کارمندان شرکت و مشتریان برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنند.

درباره ی تیم تحریریه مجله ایده پردازی

مطلب پیشنهادی

برندی آشنا به نام دولچه و گابانا

برندی آشنا به نام دولچه و گابانا

امروزه دنیای مد و پوشاک بسیار جذاب و زیبا به نظر می رسد که رقابت …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *