خانه / تبلیغات / انواع رسانه های تبلیغاتی

انواع رسانه های تبلیغاتی

برای توسعه کسب وکار استفاده از تبلیغات به عنوان یک روش مناسب نام برده می شود. برای اینکه پیام موثر واقع شود و مبلغین به هدف خود برسند باید از رسانه مناسب استفاده نمود. رسانه تبلیغاتی ابزاری برای انتقال پیام بازاریابی و فروش به مخاطبان است به گونه ای که آنان را وادار به نشان دادن واکنش کند. در ادامه این بخش از سری مقالات تبلیغات به معرفی انواع رسانه های تبلیغاتی خواهیم پرداخت.

انواع رسانه های تبلیغاتی
انواع رسانه های تبلیغاتی

مهم ترین رسانه ها به شرح زیر می باشند:

  • رادیو

سیار بودن ، تطبیق با شرایط افراد و ارتباط فعالانه مخاطبان با رادیو از ویژگی های رادیو نسبت به سایر رسانه ها می باشند. تبلیغات رادیویی همانند تبلیغات تلویزیون اصول اثر بخشی را رعایت می کند اما شنیداری بودن و عدم وجود تصویر از محدودیت هایی هستند که این گونه تبلیغات با آن رو به رو هستند. عدم تمرکز مخاطبان هنگام پخش تبلیغات به دلیل انجام دادن کارهای خود در زمان گوش دادن به رادیو و کم بودن تعداد مخاطبان این رسانه به خصوص نسبت به تلویزیون از دیگر چالش هایی هستند که این رسانه با آن ها رو به رو است.

انواع رسانه های تبلیغاتی
انواع رسانه های تبلیغاتی
  • رسانه های چاپی

هزینه کم تبلیغ ، ساده تر بودن طراحی تبلیغات در این رسانه و مشخص بودن نوع مخاطب از ویژگی های تبلیغ در رسانه های چاپی است که به صرفه جویی در بودجه تخصیصی برای تبلیغات منجر می شوند. کسب و کار های کوچک که بودجه زیادی ندارند و آن هایی که بر مشتریان محلی متکی هستند بیشتر از این رسانه ها استفاده می کنند. کیفیت کم صفحات و بی ارزش شدن زود هنگام این گونه رسانه ها مانند روزنامه و مجله از مواردی هستند که موجب می شوند افراد کمتر برای تبلیغ در رسانه های چاپی وقت و هزینه صرف نمایند.

  • اینترنت

اینترنت که از سال ۱۹۶۰ وارد صحنه جهانی شد امروزه به یک رسانه مهم در امر تبلیغات تبدیل شده است. صرف وقت و زمان کم ، مخاطبان زیاد ، استفاده از قابلیت های تصویری و صوتی و امکان تبادل نظر با یک یا چند مخاطب به صورت هم زمان از طریق صوت یا تصویر از ویژگی های بی نظیر این رسانه نو ظهور است.

انواع رسانه های تبلیغاتی
انواع رسانه های تبلیغاتی
  • پیام کوتاه

یکی از راه هایی که امروزه در زمینه تبلیغات به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد ، ارسال پیام کوتاه از طریق تلفن همراه می باشد. ارسال پیام برای افراد زیادی در یک زمان با احتمال بالای خوانده شدن آن خصوصا نسبت به ایمیل و ارزان بودن آن نسبت به سایر روش ها از مواردی است که افراد را به استفاده از آن تشویق می نماید.

  • رسانه های محیطی

بیلبورد ها ، فضای مترو و پخش تراکت از برخی از این نوع رسانه می باشند که دست مبلغین را برای انتخاب با توجه به بودجه و استراتژی خود باز می گذارند.

انواع رسانه های تبلیغاتی
انواع رسانه های تبلیغاتی
  • سینما

یکی از مهم ترین رسانه های تبلیغاتی در ایران سینما است؛ زیرا نه محدودیت تلویزیون و رادیو را دارد و نه مخاطبان کم سایر روش ها را. آمادگی ذهنی و تمرکز مخاطب ، نبود عوامل مزاحم ، بزرگی تصویر ، صدای بلند و رسا از ویژگی های این روش می باشند که آن را بر سایر روش ها برتری می دهند.

درباره ی سینا حسینی

مطلب پیشنهادی

قانون ممنوع بودن چاپ اسکناس در تبلیغات

قانون ممنوع بودن چاپ اسکناس در تبلیغات

یکی از مواردی که باید در مورد آن حساس باشید استفاده از اسکناس در تبلیغات …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *