خانه / تبلیغات / آشنایی با اصول مدیریت تبلیغات

آشنایی با اصول مدیریت تبلیغات

یکی از ابزارهای مهم ارتباطی در کسب و کار، تبلیغات می‌باشد. ظفر یا عدم فوز بسیاری از سازمانها و شرکتها در گرو فعالیتهای تبلیغاتی آنهاست. لذا بدلیل عظمت و نقش مهم این امر، هرساله شاهد بالا رفتن سرمایه تبلیغاتی در سازمانها و شرکتها می‌باشیم. در ادامه در مطلب تبلیغات در مورد آشنایی با اصول مدیریت تبلیغات بیشتر صحبت می کنیم.

مدیریت تبلیغات

اما گذاردن به امورتبلیغاتی برای فراوانی از سازمانها دگرگونی به یک عادت شده است بطوریکه معمولاً بدون در نظر دریافت تبعات حاصل از تبلیغات سال گذشته، وجه بیشتری برای تبلیغات سال بعد خود استجابت نمودار و هزینه می‌نمایند. اراده راجع به اختیار رسانه و پیام نیز جملگی بدون بررسی‌های کافی اتخاذ می‌شود.

پر واضح است که در چنین شرایطی نشر دهنده بدون دلگرمی لازم از نتیجه اعتبار تبلیغات خود، برای آن هزینه‌های غزارت صرف می‌کند. از طرف دیگر مشاورین و شرکتهای تبلیغاتی نیز کمتر در مقام پاسخگویی در هم پایه عملکرد خود قرار می‌گیرند چرا که اصولاً از آغاز برای گستردن دهنده مشخص نبوده که هدف از صرف مرکز معاملات اوراق بهادار و سهام تحصیل به بورس دولت یاموسسات شهریه برای اشاعه خود چه بوده است. معمولاً کوچکترین تغییرات، بعنوان مثال در فروش شرکت یا جهت مردم نسبت به یک نام تجاری کافی است که اشاعه دهنده را از اثر بخشی نشر خود سالم سازد.

در هر صورت هر پاشیدن دهنده‌ای رفتار به انحصاربودجه لازم و غلبه پیام و رسانه برای سرایت خود خواهد نمود اما سوال اینجاست که کدام شیوع و در چه رسانه‌ای و با چه بودجه‌ای شرکتها و سازمانها را به مقصدها خود نزدیک‌تر می‌سازد؟

برای پاسخ به این سوال می‌بایست مقایسه‌ای از یک طرف بین شرکتهای تبلیغاتی و از طرف دیگر ما بین رسانه‌های متنوع ادا پذیرد. اما برای هر مقایسه، شاخصهایی مورد نیاز است و در ظاهر اصل این شاخصها هستند که نشان دهنده عملکرد یک رسانه نسبت به رسانه‌ای دیگر و یا یک شرکت تبلیغاتی در وفق با شرکت دیگر می‌باشند.

مدیریت تبلیغات

شاخصهای مورد استعمال برای این قصد در واقع همان عواقب مورد امل اشاعت دهنده می‌باشند. بطور کلی می‌توان گفت که هر شرکت تبلیغاتی و یا رسانه‌ای که سرایت دهنده را به مرادها تبلیغاتی خود نزدیک‌تر سازد انتخاب مناسب‌تری تلقی خواهد شد. از این جا می‌توان به نقش و اهمیت تعیین هدف در برنامه‌ریزی تبلیغاتی یک شرکت پی برد. چرا که قبل از هر اقدامی گستردن دهنده می‌بایست مشخص نماید که دقیقاً هدفش از گستردن چیست. انتخاب دقیق هدف ها به سرایت دهنده کمک می‌کند تا بتواند از این اهداف بعنوان راهنمایی برای انتخاب مدل تصفیه اقدامات اعمال ملول کاربرد نماید.

مدیریت تبلیغات

هدفگذاری در واقع همان سرنخی است که در فرایند تبلیغاتی اکثر سازمانها و شرکتها گم شده است. در شرایطی که تبلیغ‌دهندگان نمی‌دانند دقیقاً قرار است چه نتیجه‌ای از تبلیغات خود بگیرند، برگزینی هر رسانه و یا شرکت تبلیغاتی، تفویض اجازه تصرف اشتباهی نخواهد بود. کسی که هدفی ندارد، هرگز گم نمی‌شود!

درباره ی تیم تحریریه مجله ایده پردازی

مطلب پیشنهادی

بالا بردن میزان استفاده از مسدودکنندگان تبلیغات

بالا بردن میزان استفاده از مسدودکنندگان تبلیغات

یکی از مواردی که در مورد تبلیغات وجود دارد مسدودکنندگان تبلیغات می باشد که با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *