خانه / تبلیغات / اصول و مفاهیم تبلیغات / آشنایی با تبلیغات پنهان

آشنایی با تبلیغات پنهان

هر بار که رادیو، تلویزیون، اینترنت، کتاب، مجله و جریده باز می شود، فردی یا شرکتی می خواهد مستمع خود اعم از شنونده، تماشاچی و خواننده را وظیفه خور و شاغل سازد که محصولش را بخرد و یا از خدمت ها آن کاربرد کند، به کاندید انتخاباتی او رای دهد ویا دریافت او را از آنچه که درست و زیبا است، بپذیرد. در ادامه در مطلب اصول و مفاهیم تبلیغات در مورد آشنایی با تبلیغات پنهان بیشتر صحبت خواهیم کرد.

آشنایی با تبلیغات پنهان

معمولا دو مسیر در تبلیغات برای متقاعد کردن مردم وجود دارد که یکی از آنها مسیر خمناک و راست است. شرکتی که می خواهد رایانه های خود را به فروش برساند، تقدم می دهد مشخصات فنی رایانه یا قطعات خود را از نظر مقیاس سرعت پردازش، وسعت گیرش حافظه، خدمات پس از فروش و غیره بیان کند تا علاقه مندان از طریق ستاندن داده ها دقیق و مقایسه ی آن با سایر محصولات، قادر به مزیت آوانس نمره پروانه و آزادگی باشند.

در واقع پیام دهندگان در این صنف تفوق می دهند در خلال تبلیغات دقیق باشند و جزئیات اغلب را به اطلاع شوق مندان برسانند. هنگامی که تبلیغات نابه جا به نوشابه، سیگار، عطر و ادکلن، اتومبیل، مواد غذایی و غیره است، می توان از مسیر دوم نیز بهره گرفت. مسیر دوم راهی غیر پیچاپیچ و پیرامونی است، یعنی مصرف از شخصیت‌های فرهنگی، ورزشی ، سینمایی، منظره ها زیبا، حالت های غیورانه و زنانه. علت اینکه مسیر دوم نیز در عمل جواب مثبت می دهد، تکثیر و کاهش توان متکی مردم به مبلّغ متمایز شده‌ی حاصل است. درکنار دو مسیر نهان شده، مسیر سومی نیز در حال شکل گیری و فراگیر شدن در رسانه های یکسان است که از آن با نشانی تبلیغات جای دنج نام برده می شود.

به طور کلی، تبلیغات پسله و نامحسوس عبارتند از جایگذاری گونه ها محصولات، مکانها، و خدمت ها در بخش هایی از فیلم های سینمایی، شبکه های خبری، موسیقی، شعر، مجلات، مجرد ها، نقشه های تلویزیونی و رادیویی، کتاب و سایر رسانه ها که اصولاً به طور کهن و مدرن مورد استعمال ی تبلیغاتی ندارند.

این جایگذاری در پی انجماد عهدنامه های باری :صفت قید به هرجهت بین صاحبان برند و کارگردان ها و تهیه کنندگان فیلم های سینمایی، نویسندگان، آهنگسازان، شاعران، خبرنگاران و غیره صورت می گیرد. ارچه سابقه‌ی استفاده از تبلیغات پنهان به دهه های عتیق باز می گردد، ولی استفاده از آن در طی سال های اخیر به طور محسوسی رو به اضافه گذاشته است. در تبلیغات پنهان، سعی می شود یک کالا با حیثیت اصلی یک فیلم معشوق شود. مثلا در فیلم     ((گزارش اقلیت))، تام کروز یک موبایل نوکیا دارد که در صحنه هایی از فیلم مارک آن به خوبی دیده می شود.

آشنایی با تبلیغات پنهان

در فیلم ((من، روبوت)) هم ویل اسمیت به دفعات و مکرر از کفش های کانورس  نام می برد وآنها را کفش های کلاسیک می نامد.در همین فیلم آرم آئودی و مرسدس بنز به خوبی در جلوی مایه ها دیده می شود. ازمیان فیلم های پر از تبلیغات پنهان، می توان به فیلم های جیمز باند(بخصوص((کازینو رویال)) )اشاره کرد که از ساعت امگا تا افزار های بیامو، درآن عرض اعضا می کنند.

امروزه اغلب شرکت های تبلیغاتی و استودیو های تلویزیونی، بخشی را به آدرس واحد تبلیغات مخفیگاه در خود ایجاد کرده اند که علاوه بر بازجویی در خصوص شیوه های نوین تبلیغات پنهان، سورت این شیوه ها  را نیز مورد مداقه قرار می دهند. به چند دلیل استفاده از تبلیغات پسله در بین تشکیل کنندگان مختلف رو به زیادت نهاده است که یکی از مهم ترین آنها هزینه های کمتر این روش در تطبیق با پویه های تبلیغاتی سنتی است. جمع براین، عواملی مانند ازدیاد مقیاس مخاطبان، تکرار پذیری آنها در پروگرام های مختلف، کاربرد از شهرت حیثیت های گوناگون سینمایی، ورزشی، سیاسی، اجتماعی، و نیز نمایش این کالاها در آلت محیطی مناسب، در نقصان رغبت برندهای متنوع به این روش موثر بوده اند.

تبلیغات نامرئی

تبلیغات زیرحسی یا نامرئی، یکی از شیوه های نوین تبلیغات پنهان به شمار می رود. آغازین بار تبلیغات زیرحسی به وسیله‌ی یک مطلع و تازه کار امور تبلیغات به نام جیمز ویکاری به کار رنجیده شد. او خلال ارائه فیلم اسپارتاکوس در سالن سینما، گزاره بیان پاپ کورن بخورید و کوکا بنوشید را با سرعت یک سه هزارم ثانیه، بدون وقوف بینش قبلی بینندگان روی پرده سینما انداخت. پس ازآن، تماشاگران در خلال فیلم خواهش مازاد یدکی به پاپ کورن و شربت کوکاکولا در خود درک کردند. در این شیوه، آگهی دهنده پیام خو د را به گونه ای طراحی می کند که از لب های زیر محفل سامعه و اطلاع مخاطبان بهره گیرد تا ضمیر نطلبیده و خواسته آنها را منفعل و فاعل سازد. بدین اراده از شگرد های گوناگون الکترونیکی و رایانه ای و روانشناختی توام مصرف می شود.

درباره ی تیم تحریریه مجله ایده پردازی

مطلب پیشنهادی

مهارت ها و تخصص های لازم برای لینک سازی

لینک سازی

یکی از روش هایی که در سئو درخصوص خراج مشغول شدن رنک وب سایت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *