خانه / تبلیغات / اصول و مفاهیم تبلیغات / جاذبه‌ها و تکنیک‌ها در تبلیغات

جاذبه‌ها و تکنیک‌ها در تبلیغات

در زمان حاضر همه روزه باید منتظر ظهور و رشد صنایع و کسب و کارهای جدیدی باشیم که دلیل آن هم چیزی نیست جز گسترش روز افزون تکنولوژی همراه با زندگی شهر نشینی. این مسئله همراه با تغییرات رفتاری مصرف کنندگان، به علل گوناگونی همچون فراوانی انتخاب ها از بین برند های گوناگون باعث شدت گرفتن نبردهای تبلیغاتی شده است. در ادامه این بخش از اصول و مفاهیم تبلیغات، با معرفی انواع جاذبه‌ها و تکنیک‌ها در تبلیغات همراه ما باشید.

تبلیغات
تبلیغات

بطور کلی سبک و شیوه‌ی آگهی‌های تبلیغاتی را می توان ناشی از دو مفهوم زیر دانست:

  • چگونگی جذب مخاطب روش‌های اثرگذاری بر روح او و همچنین دستکاری در افکار و ترجیحات وی
  • تکنیک‌ها یا چگونگی اجرا نمودن تبلیغات

در ادامه برخی از انواع جاذبه‌ها که اکثرا در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد را ملاحظه می‌کنید:

  • جاذبه‌های احساسی (خنده و طنز، آرامش، ثواب و پاداش آخرت، مهر مادری و…)
  • جاذبه‌های منطقی (توصیه‌ی افراد متخصص مثل کارشناسان فنی و پزشکان، استناد به ارقام و ضمنا خودداری از حواشی)
  • جاذبه‌های نوستالژیک (یادآوری ایام خوش گذشته، زنده کردن کالاهای قدیمی، تمرکز بر سالمندان و…)
  • جاذبه‌های جنسی (که نوعا در ایران از آن‌ها استفاده نمی‌گردد)

همچنین تکنیک‌های انجام کار که نوعا در واحدهای ایده‌پردازی آژانس‌های تبلیغاتی تصمیم‌گیری می‌شوند، به صورت زیر است:

  •     برشی از زندگی روزمره (Slice of Life)
  •     سبک زندگی (Life Style)
  •     ترکیب تکنیک‌ها (Mixed)
  •     خیال پردازی (Fancifulness)
  •     موزیکال (Musical)
  •     رئال (Real)
  •     مستند (Documentary)
  •     ارائه ی تاییدیه (Testimonial)
  •     داستانی (Story Telling)
  •     نمای نزدیک (Close-Up)
  •     مصاحبه (Interview)
  •     انیمیشن (Animation)
  •     مقایسه ای (Comparison)
  •     حل مشکل (Problem Solving)
  •     نمای نزدیک (Close-Up)
  •     فرد سخنگو (Spoke Person)
تکنیک "فرد سخنگو" در تبلیغات
تکنیک “فرد سخنگو” در تبلیغات

 

درباره ی سینا حسینی

مطلب پیشنهادی

مدل 5M در تبلیغات

مدل ۵M در تبلیغات

برای تهیه یک برنامه تبلیغاتی خوب و گیرا، مدیران بازاریابی باید از مدل ۵M در …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *