یکی از مهم ترین بخش های تبلیغاتی، تبلیغات برای صنعت گردشگری می باشد که دارای درآمد بسیار بالایی می باشد و با استفاده از آن می توان کمک بسیار زیادی به اقتصاد کشور نمود. تبلیغات گردشگری چندان متناسب با ظرفیتهای کشور نیست و با برنامهریزیهایی که برای آینده نزدیک داریم، در این زمینه فعالتر میشویم. امیدواریم با ایدهسازی، فرصتهایی پیش بیاوریم تا بتوانیم این مجموعه را که میتواند معادل وزارت نفت برای کشور ارزآوری داشته باشد، به حرکت درآوریم.در ادامه در مورد مطلب تبلیغات گردشگری ایران توسط ذی نفعان فعال خواهد شد بیشتر صحبت خواهیم کرد.
برگزاری جشنواره ملی و استانی «هنر ایرانی، نمای جهانی»، جلب مشارکت شبکههای تلویزیونی درون و برونمرزی در معرفی جاذبههای گردشگری، توجه و اهمیت به برندسازی انواع موضوعات گردشگری و معرفی ایران به گردشگران جهانی، تدوین بستههای سفرهای تلفیقی داخلی بر اساس مسیرهای گردشگری و ترویج نام تجاری گردشگری داخلی از جمله برنامههای تبلیغاتی ماست.
از دیگر برنامههای معاونت گردشگری سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری در حوزه بازاریابی و تبلیغات بینالمللی، توجه به استفاده از شیوههای نوین بازاریابی از جمله فناوریهای ارتباطی، برنامهریزی و میزبانی از سفرهای آشناسازی با صنعت بههمت خبرنگاران، رسانهها و تجار است.
اقتصاد گردشگری، مفاهیم گذشته را دچار تغییر ساخته و رویکرد جدیدی در مبانی راهبری باز کرده است، گردشگری دیگر محدود به گردشگری تفریحی نیست و با نفوذ به سایر حوزهها، نگرشها نسبت به قدرت اقتصادی این صنعت را متحول و دگرگون ساخته است.امروزه گردشگری کودک، گردشگری صنعت، گردشگری سلامت، گردشگری ماجراجویانه و دهها نوع دیگر از این موضوعات، صنعت گردشگری را به یکی از اولویتهای توسعهای و درآمد پایدار در کشورها بدل کرده است.