خانه / تبلیغات / بالا بردن میزان استفاده از مسدودکنندگان تبلیغات

بالا بردن میزان استفاده از مسدودکنندگان تبلیغات

یکی از مواردی که در مورد تبلیغات وجود دارد مسدودکنندگان تبلیغات می باشد که با عملکرد خود در زمینه ی تبلیغات باعث می شوند که تبلیغات ظاهر دیگری به خود بگیرد و تغییرات بسیار زیادی در ان شکل گیرد. مطابق آماری که به تازگی منتشر شده، تعداد مسدودکنندگان تبلیغات در فضای وب، نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته و افزایش آن به بیش از ۳۰ درصد می‌رسد؛ همین امر باعث می‌شود که تبلیغات به تدریج از این فضا خارج شده و به همان مدل سنتی گذشته (در قالب تبلیغات کاغذی) خود برگردد. در ادامه در مورد بالا بردن میزان استفاده از مسدودکنندگان تبلیغات  بیشتر صحبت خواهیم کرد.

بالا بردن میزان استفاده از مسدودکنندگان تبلیغات
علت افزایش تعداد مسدودکنندگان تبلیغات، این است که اکثر مردم، نرم‌افزارها و ابزارهای مسدود کننده تبلیغاتی را نصب می‌کنند و البته انگیزه کاربران قطعاً وسواسی است که نسبت به حریم خصوصی خود دارند و همچنین به این موضوع از دیدگاه محاسبات هزینه-سود نگاه می‌کنند.
یک مسدودکننده هیچ هزینه‌ای ندارد و رایگان است، دانلود آن کمتر از دو دقیقه طول می‌کشد و در هنگام مرور وب نیز مشکلات زیادی ایجاد نمی‌کند. از رایورز به نقل از ونچربیت، یکی از مشکلات تبلیغاتی که در فضای وب وجود دارد، آزار و اذیت تبلیغات پاپ‌آپ است. به عنوان مثال، در حال خواندن یک مقاله یا مشاهده یک ویدئو یا تصویر هستید که ناگهان صفحه نمایش تغییر می‌کند و حتی ممکن است دچار مشکل شوید. اینجاست که یک مسدودکننده تبلیغات می‌تواند به شما کمک کند و این روند را متوقف کند.

در حقیقت، وقتی مسدودکننده تبلیغاتی را نصب می‌کنید، می‌توانید سایت‌های ناخوشایند را به لیست سیاه خود افزوده و چنین مزاحمت‌هایی را برطرف کنید.از سوی دیگر، به همین دلیل است که منتشرکنندگان تبلیغات هم به صورت مداوم اصرار دارند که در لیست سیاه مسدودکننده تبلیغات قرار نگیرند و در نتیجه تعداد این پیام‌ها افزایش می‌یابد.

بالا بردن میزان استفاده از مسدودکنندگان تبلیغات

از نظر کارشناسان، دو دلیل برای افزایش این پیام‌ها وجود دارد. دلیل نخست، ترافیک موبایل است که ترافیک دسکتاپ را کنترل می‌کند و کسب درآمد از آن مشکل است.دلیل دوم این است که پیام‌های ضدمسدودسازی تبلیغات، دیگر مشکلی ندارد و هر کسی می‌تواند از این قابلیت استفاده کند. مسدودسازی تبلیغات، شبیه بازی “موش و گربه” است و در این بازی افراد مدام بین منتشرکننده و مسدودکننده در حال فرار هستند.

پرواضح است که این روزها بازار مسدودکنندگان تبلیغات پررونق است و بر همین اساس، هر روزه بر تعداد چنین نرم‌افزارهایی افزوده می‌شود.این نرم‌افزارها امید می‌دهند امنیت ما حفظ شده و می‌توانیم در دنیایی به دور از مشکلات سرمایه‌داری به فعالیت‌های خود بپردازیم. اما واقعیت این است که سردمداران بازار تبلیغات، همواره از تاکتیک‌ها، ترفندها و شرکت‌های مختلفی برای نمایش تبلیغات به مردم استفاده می‌کند.

درباره ی سینا حسینی

مطلب پیشنهادی

هشداری درباره ی تبلیغات ترک اعتیاد

هشداری درباره ی تبلیغات ترک اعتیاد

تبلیغات باید دارای محتوا و اعتبار مناسبی باشد که مشتریان بیشتری را به خود جلب …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *